in

שפשפו את העיניים כי זהו מסלול הלימודים המבוקש ביותר מלבד עריכת דין

אם בעבר לימודי משפטים היו המבוקשים ביותר בקרב סטודנטים ובפער משמעותי, בשנים האחרונות נכנס לזירה תחום לימודים חדש – מקצועות ההנדסה. תנאי הקבלה אמנם מעט נוקשים (לפחות באוניברסיטאות) והלימודים מפרכים, אבל בסיום התואר מחכים לסטודנטים תנאי עבודה אטרקטיביים, שכר גבוה במיוחד והמון משרות פתוחות.

מקצועות ההנדסה – מה זה אומר?

לימודי הנדסה כוללים בתוכם כמה מסלולים, שכולם עוסקים במדע ובטכנולוגיה לצרכי האנושות. בין המסלולים המבוקשים ניתן למצוא את הנדסת תעשיה וניהול, שמתמקדת בהבנת ההתנהגות של מערכות פיזיקליות וכוח אדם; לימודי הנדסת תוכנה שעוסקים בכל הקשור לפיתוח תוכנה; הנדסת חשמל, הנדסת מכונות, הנדסת בניין והנדסה אזרחית ועוד. מבין אלה, המסלולים המבוקשים ביותר הם מסלול הנדסת תעשיה וניהול, הנדת מחשבים, הנדסת בניין והנדסת מכונות.

מה הם תנאי הקבלה ללימודי הנדסה?

תנאי הקבלה ללימודי הנדסה באוניברסיטאות הם נוקשים. לרוב, ציון הפסיכומטרי נדרש לעמוד על 650 ומעלה, וממוצע הבגרות על ציון של 100 לפחות. במכללות הדרישות פחות נוקשות, כשבדרך כלל מספיק ממוצע בגרות של 80 וציון פסיכומטרי של 550 ומעלה. מתמטיקה ברמה של 5 יח”ל אנגלית בציון עובר הינה דרישה לגיטימית באוניברסיטאות, בעוד מתמטיקה ברמה של 4 יח”ל עם ציון עובר מספיקה ללימודי הנדסה במכללות. מי שלא עומד בתנאים, יכול לעשות מכינה טרם פתיחת שנת הלימודים.  

איפה לומדים הנדסה?

כמקצוע מכובד, נחשב ומבוקש מאוד, הנדסה ניתן ללמוד בכל האוניברסיטאות בארץ: אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת בר-אילן, הטכניון ואוניברסיטת אריאל. בנוסף אליהן, תוכלו ללמוד הנדסה כמעט בכל מכללה בארץ, ובפרט במכללות המתמחות בתחומי ההנדסה, כדוגמת המכון הטכנולוגי חולון, מכללת אפקה בתל אביב, מכללת סמי שמעון, רשת מכללות אורט בראודה ועוד.

משך הלימודים

לימודי הנדסה אורכים כ-4 שנים, ומתפשרים על פני 2 סמסטרים בשנה. הלימודים אינטנסיביים, ובשנה הראשונה והשנייה, מרבית הסטודנטים ימצאו את עצמם לומדים כ-5 ימים מלאים בשבוע. עם סיום התואר, יקבלו הבוגרים תואר B.Sc.

אפשרויות תעסוקה ושכר

בניגוד למקצועות רבים אחרים, לימודי הנדסה מבוקשים גם על ידי הסטודנטים, וגם על ידי המעסיקים בשוק. המשמעות היא, שהשוק אינו מוצף כמו במקצועות אחרים כדוגמת עריכת דין, ובוגרים יוכלו למצוא בקלות מקום שיעסיק אותם. השכר עם סיום התואר עולה על 15,000 ₪ בחודש, וישנם תנאים נלווים כדוגמת רכב וטלפון. ניתן לעבוד בחברות הייטק, חברות סטארט-אפ, חברות העוסקות בביטחון כדוגמת רפאל ואלביט ועוד.

הנדסה – המקצוע החם לשנים הקרובות

עם התפתחות האנושות, מקצועות ההנדסה תופסים מקום מכובד בראש הטבלאות. השכר, היוקרה והתנאים הם ללא ספק מהגבוהים ביותר בשוק. גם מי שאינו עומד בתנאי הקבלה של האוניברסיטאות, יכול למצוא לעצמו פתרון – לעשות מכינה, או ללמוד הנדסה באחת המכללות הנחשבות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

רופא, רואה חשבון או מורה – איך אדע מה הכי מתאים לי

קפה של בוקר. היתרונות הבולטים בשתיית קפה