in

LoveLove

חמשת לימודי תואר שבסיומם תתקשו למצוא עבודה

The girl is stressing on the job interview

ההתלבטות מה ללמוד ובמה לעסוק בעתיד המקצועי היא ללא ספק משותפת לצעירים רבים מאוד. לצד הטבלאות שמשקפות לנו את המקצועות המבוקשים והרווחיים ביותר בישראל, חשוב להסתכל גם על הטבלה האחרת – המקצועות שבהם תתקשו למצוא עבודה, אם בכלל תצליחו. אז מה הם חמשת לימודי התואר, שכנראה לא יובילו אתכם להצלחה?

לימודי מזרח אסיה

סין היא אמנם העתיד, אבל עבור בוגרים ללימודי מזרח אסיה, ההווה הוא לא כל כך פשוט. לימודי תואר ראשון במזרח אסיה אורכים 3 שנים תמימות ונלמדים בעיקר באוניברסיטאות. תלמדו שם על ההיסטוריה של מדינות אסיה, פוליטיקה, כלכלה ותרבות, וגם את השפה הסינית והיפנית. אין ספק שמדובר בנושאים שנחמד לשוחח עליהם סביב שולחן האוכל בערב שישי, אבל למצוא בהם עבודה – זה צעד אחד יותר מדי.

מדעי בעלי החיים

לא, זה לא וטרינריה, וגם לא קרוב לזה. מדעי החיים הוא תואר ראשון שנמשך 3 שנים, במהלכו תלמדו ביולוגיה עם דגש על הזווית החקלאית, קצת מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, ולבסוף התנסות במעבדות. לאן זה יוביל אתכם? לחפש עבודה בחברת תרופות או להוציא תעודת הוראה בתחום וללמד אותו. אם תהיו מספיק שאפתנים ומצטיינים בתואר הראשון, תוכלו להמשיך ללימודי וטרינריה שייקחו מכם 4 שנים נוספות.

ביולוגיה ימית

אין ספק שמדובר באחד המקצועות המסתוריים ביותר. כ-75% משטח כדור הארץ מכוסה במים. מקורות המים האלה מהווים בית גידול לצורות חיים רבות, בעלי חיים וצמחים כאחד. הביולוג הימי חוקר את החיים שבמים. לא רק את הדגים, אלא גם את מה שנמצא עמוק מאוד בתוך המים. מדובר במקצוע שיכול להיות מרתק, אבל מבחינת מציאת מקום עבודה, הסיכויים יהיו נמוכים למדי.

לימודי פילוסופיה

לא באנו להתפלסף עליכם, רק לומר את האמת. לימודי פילוסופיה שואפים לפתח ולקדם חשיבה פילוסופית, עמוקה ורבגונית. יחד עם העניין הרב והאהבה שלנו לשיח אינטלקטואלי על כל המי ומה, מי שמחפש מקום עבודה ופרנסה בטוחה, שלא ילמד תואר ראשון בפילוסופיה. לימודים מהסוג הזה מתאימים בעיקר כתוארי דוקטור, או עבור מי שיצא לגמלאות ורוצה לחדד את חשיבתו ונקודת מבטו ויש לו המון זמן פנוי עבור זה.

לימודי מזרחנות

לימודי מזרחנות דומים במקצת ללימודי מדעי המדינה, רק שכאן לא מתעסקים במדינת ישראל אלא במזרח התיכון כולו. מדובר בתואר שעשוי להיות מעניין עבור מי שאוהב פוליטיקה ותרבויות בכלל, אבל חשוב לדעת שמעסיקים לא יחכו לכם עם צאתכם משערי האוניברסיטה ביום הלימודים האחרון. כמו במרבית התארים באוניברסיטה, לא מדובר במקצוע, אלא בהשכלה כללית וידע אודות הארצות המוסלמיות, התרבות של האסלאם ועוד. לאן כן תוכלו להגיע? למכוני מחקר ולתפקידים דיפלומטיים – מעט משרות, והדרך אליהן ארוכה ודורשת מעבר במגוון תפקידים, שההגעה אליהם דורשת לא מעט ניסיון, מרפקים ואפילו קשרים. אם אתם ממש מתעניינים בתחום, יכול להיות ששילוב שלו עם תואר דו חוגי נוסף יעשה עמו חסד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

כל מה שרצית לדעת על לימודי ראיית חשבון ולא מצאת במקום אחר

רופא, רואה חשבון או מורה – איך אדע מה הכי מתאים לי