in

LoveLove

רופא, רואה חשבון או מורה – איך אדע מה הכי מתאים לי

Professions and trades

רפואה, ראיית חשבון והוראה – מקצועות שרחוקים האחד מהשני, אך ללא ספק מבוקשים. האחד דורש עמידה בלחץ ומסע לימודים מפרך, השני ידרוש מכם התעסקות במספרים, טבלאות אקסל והרבה מאוד ניירת, והאחרון – נו, מה נאמר. הרבה מאוד סבלנות, ועוד יותר מכך שליחות. מתלבטים? בואו לבדוק מה הכי מתאים לכם.

רופא – מה הוא אומר?

כדי להיות רופא תצטרכו לעבור מסלול מפרך של 7 שנות לימוד + 5 שנים של סטאז’. אין ספק, הדרך הארוכה ביותר למקצוע כלשהו. הרופא הוא מי שרואה את הטיפול בבני אדם כייעוד, מעוניין לעבוד איתם במגע ישיר ועל בסיס יום-יומי, והוא צריך להיות אדם רגיש למצוקות, אך לא רגיש מדי, כדי שיוכל לתפקד בתנאי לחץ ולקבל החלטות במקצוענות. מי שנרתע מדם, ממראה של פצע ויותר מכך, לא יוכל לשרוד את המקצוע, וגם לא לסיים בהצלחה את הלימודים, שבמהלכם הסטודנטים פוגשים במקרים פנים אל פנים. שעות העבודה של רופאים, בעיקר במגזר הציבורי, הן ארוכות ואינטנסיביות. אם תחליטו להתמחות במקצוע המועדף עליכם ולפתוח קליניקה משלכם – תוכלו לעבוד באופן שמטיב יותר עם שעות העבודה שלכם, וגם להרוויח יותר. לסיכום: מקצוע הרפואה מתאים לאמיצים, לאנושיים, לאנשים שלא מפחדים מעבודה קשה ומסוגלים גם במצבים הקשים ביותר לנהוג בקור רוח ולנהל את הסיטואציה.

ראיית חשבון – הכל עניין של מספרים

רואה חשבון נדרש להיות בעל תכונות ויכולות מפתח: יכולות מתמטיות ולוגיות גבוהות, יכולת ניתוח וירידה לפרטים באופן מעמיק וכמובן, אמינות ושרותיות ברמה גבוהה, מכיוון שהוא עובד עם כספים רבים, עם לקוחות מכל המגזרים וגם עם מוסדות המדינה כדוגמת מס הכנסה והמוסד לביטוח לאומי שנותנים בו את אמונם. מסלול הלימודים המפרך אורך 4 שנים, ועוד שנתיים של סטאז’ (התמחות). במהלך הקריירה, תוכלו לבחור האם לעבוד כשכירים בחברות שונות או לפתוח משרד עצמאי משלכם ולטפל בלקוחות בעלי עסקים וגם בשכירים שצריכים סיוע בענייני מס, פנסיה ועוד. חשוב לדעת, שאמנם כל לקוח הוא שונה ומביא איתו אתגרים אחרים, אך העבודה עצמה, ברוב הזמן, היא מול המחשב ועם אותן התוכנות. לסיכום: מקצוע ראיית חשבון מתאים לאנשים שמתמטיקה היא בדמם, שאוהבים לחשב ולנתח כל דבר ושמוכנים לקחת על עצמם אחריות רבה על כספים של אחרים.

מורה – מקצוע עם כבוד

לימודי הוראה חווים במהלך השנים תנודות רבות. מה שבטוח: תמיד יש דרישה למורים. מי שרוצה להיות מורה נדרש להיות אדם בעל ערכים ותחושת שליחות, כיוון שבמהלך הדרך הוא יעבור אתגרים לא מועטים. ראשית, השכר של מורה, לפחות בתחילת דרכו, הוא לא גבוה ועומד על 6,000-8,000 ₪. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון, היא שהמקצוע הוא קשה, ונדרשת סבלנות. אל מול המערכת, ההורים, וכמובן אל מול התלמידים. עם אתגרים שכאלה, השליחות והרצון לחנך ולעצב את דור העתיד חייבים להיות חזקים ביותר. הדרך להיות מורה בישראל דורשת תואר ראשון בכל מקצוע שנלמד במשרד החינוך (החל מלשון, גאוגרפיה, מתמטיקה, אנגלית, תנ”ך, היסטוריה ועד לכלכלה ופסיכולוגיה שלומדים במגמות בתיכון) ולאחריו תעודת הוראה ושנת התמחות. לסיכום: מורה נדרש להיות יצירתי, סבלני, אוהב-אדם, בעל יכולת הדרכה ברמה גבוהה וביטחון עצמי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

חמשת לימודי תואר שבסיומם תתקשו למצוא עבודה

שפשפו את העיניים כי זהו מסלול הלימודים המבוקש ביותר מלבד עריכת דין