in

אי אפשר להשלים שעות שינה!

אדם בוגר נדרש ל-7-9 שעות שינה בלילה כדי לתפקד. בינינו, רוב האנשים לא באמת מקפידים על שעות השינה שלהם וישנים הרבה מתחת למומלץ, מסיבות מגוונות – עבודה, משפחה, ועניינים אישיים המפריעים להירדמות קלה ומהירה. קיצור השינה גורם לעייפות שמתפתחת לכדי עייפות כרונית, מתח, לחץ, דיכאון, קשיי ריכוז וזיכרון ואפילו למחלות שונות, כיוון שבמהלך הלילה הגוף עובד על התחדשות ובנייה, תהליכים שלא ניתן לעשות בזמן ערות.

השלמת שעות שינה? אין דבר כזה

רבים משתמשים בביטוי “השלמת שעות שינה” מתוך מחשבה שאם בסוף השבוע ישנו יותר מהרגיל, יוכלו להחזיר לגוף את הזמן האבוד. זהו מיתוס. הגוף  נאלץ להתמודד עם החוסר, ולא תצליחו לפצות אותו בשינה ארוכה בלילה שאחרי או בסוף השבוע. יחד עם זאת, קושי בהירדמות והפרעות שינה הן לא גזירת גורל, ויש לכך יותר מפתרון אחד.

מה עושים כשלא ישנים טוב?

כדי לאפשר לגוף להיכנס למצב שינה ממצב של ערנות, צריך לפעול באופן הדרגתי. פעולות מומלצות הן מקלחת לפני השינה, עמעום האור בחדר ואפילו קריאה בשכיבה. כמו כן, לא מומלץ לאכול ארוחה כבדה לפני השינה כיוון שמערכת עיכול פעילה מידי מפריעה להירדמות. כדי לנצל את מלוא שעות השינה העומדות לרשותכם, חשוב להרחיק את הטלפון הנייד מהמיטה כיוון שהוא מסיח דעת ידוע, ולא פעם היד נמשכת אליו גם כשמתעוררים באמצע הלילה, מה שמקשה על ההירדמות בשנית. הטמפרטורה בחדר צריכה להיות נעימה לשינה – לא קר מדי ולא חם מדע, וגם כלי המיטה נדרשים להיות כאלה – כרית קשה מדי יכולה להכאיב בצוואר, ואילו כרית רכה מדי תגרום לכם להרגיש בלי. חשוב להיכנס למצב שינה בתנאים אופטימליים. סיבות נוספות לקשיי הרדמות ולקימה באמצע הלילה הם תזונה לקויה, חוסר בפעילות גופנית באופן קיצוני ודיכאון.

מעבדת שינה

אם לאחר שניסיתם הכל כדי לדאוג לשנת לילה טובה אתם עדיין מתקשים להירדם או לא מצליחים לחוות שנת לילה רציפה ועמוקה, כדאי לשקול לחיוב בדיקה במעבדת שינה. תפקידה של מעבדת השינה הוא לבדוק את התהליכים שקורים בגוף ובמוח במהלך השינה, ולבחון בעיות שמתעוררות בשלבי השינה השונים. הבדיקה במעבדת שינה אינה כואבת ומבוצעת על ידי חיבור חיישנים ואלקטרודות לגוף, ולאחריה ניתן יהיה לקבל ממצאים ברורים ולשקול המשך טיפול.

שינה – החלק החשוב ביום שלכם

שינה איכותית היא לא פריבילגיה, היא מצרך חובה. מחסור תמידי בשינה יגרום לבעיות בגוף ובנפש, ומחקרים מראים שאף לקיצור שנות החיים. השלמת שעות שינה היא אינה אפשרית, ונזקים שהגוף חווה לא ניתן לתקן באמצעות שינה ארוכה במועד אחר. לכן, חשוב לטפל בהרגלי שינה שמפריעים להירדמות וגורמים להתעוררות בלילה, ובמידת הצורך, כדאי לפנות למעבדת שינה כדי להבין מה הגוף צריך לקבל כדי לישון באופן מספק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

המדריך המלא לשחרור החבילה מהמכס הישראלי

ישיבה ארוכה מול מחשב – איך נעשה זאת נכון בלי לפגוע בגוף שלנו