in

מזונות בריאים וטעימים שהילדים שלנו יאהבו ויבקשו עוד!

fresh vegetarian falafel with tzatziki sauce, selective focus

כבר מזמן הוכח מעל לכל ספק שמזון בריא, יכול להיות גם טעים. השפע המצוי כיום ברשתות והחנויות מאפשר שמירה יומיומית על תזונה בריאה ומאוזנת שתסייע להתפתחות תקינה של גופם ונפשם של ילדים צעירים. מעבר להשפעות המיטביות של מזון טרי ובריא על הגוף, יש באורח חיים זה גם כדי לסגל הרגלי אכילה נכונים לטווח ארוך.

איך להפוך מזון בריא למועדף על הילדים שלכם?

ילדים נמשכים לצבעים וצורות. גם ירקות, כשהם מונחים במגוון של צבעים וצורות על הצלחת, יכולים להפוך לחגיגה אחת גדולה. דבר נוסף שחשוב, הוא לשתף את הילדים בתהליך ההכנה. כשהם מרגישים פעילים ואחראיים יותר, הם לוקחים חלק גם בארוחה. מומלץ להתחיל כל ארוחה בצלחת ירקות חתוכים. הילדים תמיד יושיטו יד וייקחו עוד, זאת עוד לפני הגעת שאר המנות לשולחן. כדאי להימנע מסוכר לבן ככל האפשר, שההשפעות המזיקות שלו הן רבות. אפשר להמתיק מזון עם דבש או סילאן, ואתם יכולים לבחור איך להציג את זה לילדים. חשוב להעדיף פחמימות מורכבות כדוגמת דגמים או מזון העשוי מחיטה מלאה – גם פסטה ופתיתים אפשר להכין מחיטה מלאה, והילדים לא ירגישו בהבדל.

מתכונים בריאים שילדים אוהבים

  • מרק עוף – גם טעים, גם בריא. חלקי עוף שונים, ירקות ואפילו קטניות. את המרק כדאי לתבל בעזרת צמחי תבלין טריים, ולהעדיף שלא להשתמש במלח רב ובאבקת מרק תעשייתית.
  • חזה עוף עם פסטה מחיטה מלאה – חזה עוף נחשב לאהוב מאוד על הילדים, ופסטה עגבניות היא מאכל ילדים ידוע. במקום פסטה מחיטה לבנה, שמעלה את הסוכר בדם במהירות וגורמת לעייפות ולהשמנה, השתמשו בפסטה מחיטה מלאה, בה הערך התזונתי גבוה יותר. בשילוב של רוטב עגבניות אמיתי, תקבלו ארוחת צהריים בריאה וטעימה.
  • קינוח בריא – פירות חתוכים, טבולים בשוקולד מריר מומס – שוקולד מריר נחשב לבריא מאוד, בתנאי שאוכלים אותו במינון הנכון. המיסו חבילת שוקולד מריר (לפחות 80% מוצרי קקאו) על הגז או במיקרוגל, וטבלו יחד עם הילדים ירקות חתוכים, כדוגמת בננות, תפוחים ותותים. הקפיאו את הפירות לזמן קצר ותקבלו מיני-גלידות מפירות אמיתיים.
  • לביבות טונה – גם אם ילדכם לא אוהב טונה, את הלביבות האלה הוא לא יפסיק לאכול. מוסיפים לטונה מסוננת תפוח אדמה מעוך לפירה (או כל ירק אהוב אחר שהמרקם שלו דומה), מטבלים, מוסיפים ביצה ויוצרים לביבות לתבנית משומנת במעט. מכיוון שגם הטונה וגם הפירה מוכנים לאכילה, לא נדרשת אפייה ארוכה. כ-10 דקות בכל צד, עד שהלביבה משחימה, יספיקו.

הכל עניין של הרגל

הורים רבים מספרים, שעוד מגיל צעיר הרגילו את הילדים שלהם אחרת. בכל פעם שעשו משהו טוב כדוגמת הכנת שיעורי בית בזמן או סידור החדר, קיבלו כ”פרס” צלחת ירקות, במקום שוקולד או חטיף. כך הרגילו אותם שהירק הוא המתנה הנכספת, ולא השוקולד. תזונה נכונה לילדים היא חשובה מאין כמותה, הן לבריאות בשלב קריטי של ההתפתחות והן לסיגול של הרגלים נכונים לחיים, מניעת השמנה ומחלות אחרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

ישיבה ארוכה מול מחשב – איך נעשה זאת נכון בלי לפגוע בגוף שלנו

הקיץ בפתח, הבגד ים לוחץ! זה הזמן להפטר מעודפי החורף…