in

מהמטבח החוצה – עיצוב הבית בהתאם לסגנון המטבח

מטבח מעוצב

עד לא מזמן נחשב המטבח לחדר שבו הבישול נעשה בצנעה ובפרטיות. הדבר בא לידי ביטוי בעובדה שרבים נהגו לתחום את חדר המטבח מאחורי דלת. הואיל ואף אחד לא היה נכנס לאזור המטבח פרט לבשלני הבית, עיצובו היה פחות בחשיבותו משאר החללים בבית. כיום הדבר שונה לחלוטין, ואין ספק כי המטבח הוא לב ליבו של הבית ולכן לעיצובו יש השפעה וחשיבות על כל שאר החללים. בבנייה המודרנית של היום, ברוב המקרים ממוקם המטבח בסמוך לכניסה לבית ובד”כ באותו החלל של הסלון ופינת האוכל.עצם העובדה כי המטבח הוא חלל פתוח עליו ניתן להשקיף מכל מקום מצריך מדיירי הבית להשקיע בעיצוב וליצור מטבח שיהיה גם מרשים מבחינה עיצובית וכן יהיה חלק מהעיצוב הכולל של הבית, וגם מטבח פרקטי ופונקציונלי עם מגוון השכלולים ממיטב הטכנולוגיה המתפתחת. עליכם לקחת בחשבון שהחלפת מטבח הוא אינו דבר שמבצעים בשגרה אלא לפחות אחת לעשור או שניים, לכן עליכם לתכנן בקפידה כל שלב ושלב ולהעזר באנשי מקצוע על מנת לקבל מטבח מושלם בדיוק כפי שאתם רוצים.

 

אספנו מס’ טיפים שיעזרו לכם בבחירה נכונה:

  • יש לא מעט חברות מתמחות אשר מציעות את הדבר הבא בתחום המטבחים המעוצבים. אך קודם בחירת החברה עליכם להבין כי לעיצוב המטבח ישנו משקל כבד לעיצוב פנים הבית ולשהות שלכם בו. לכן, חשובה עבודת ביצוע מקדימה שלכם שתסייע לבחור את המטבח המתאים: ראשית, כדאי לעיין בקטלוגים, ומגזינים שונים של עיצוב המציעים שלל רעיונות על עיצוביים יוקרתיים ומודרנים מסגנונות שונים, ובהתאמה לשאר הבית לבחור מה מתאים לכם.
  • מה הם צורכי המשפחה במטבח עצמו- חשבו על סדר היום שלכם איזה סוג של משפחה אתם? כאלה שחוטפים משהו מהיר בבוקר, ויוצאים החוצה ליום ארוך, או שמא אתם משקיעים בהכנת ארוחות ואוכל ביתי כל יום, או אולי בכלל עובדים מהבית ואוכלים 6 ארוחות קטנות ביום. האם אתם משפחה מארחת והמטבח עובד שעות נוספות? או משפחה מתארחת? בעזרת איפיון מתאים ומקדים תוכלו להגיע לחלל שיענה על כל הצרכים שלכם.
  • בעת החשיבה על עיצוב המטבח יש לקחת בחשבון גם את התפקידים הפונקציונליים שעליו למלא. אם בכוונתכם לעשות שימוש באי כמקום להגשת ארוחות, הדבר עשוי להשפיע על מיקום המגירות והארונות. דבר נוסף אם הילדים נוהגים להכין שיעורי בית על האי במטבח יש לוודא שיהיו להם כסאות גבוהים ונוחים, ותאורה מספקת.
  • חומרי גלם- החומרים בהם תבחרו להשתמש ישפיעו בצורה מובהקת על סגנון המטבח שלכם. כמובן שהדבר תלוי בתקציב. כאשר לכל חומר גלם יש את המאפיינים, היתרונות והחסרונות שלו. תוכלו לבחור בין מגוון סוגי חיפויים, חומרים שונים לארונות ולחיפוי הדלתות, מוצרי פירזול, ברזים, קרמיקה, ריצוף ועוד מבחר רב של אביזרים מחומרים שונים. כפי שכתבנו קודם מטבח לא רוכשים בכל יום, כך שאם תרצו להנות ממנו לשנים רבות איכות החומרים ובחירתם חשובה מאד.

 

לסיכום: המטבח של היום הפך לחלל בלתי נפרד מן הבית, עם פונקציונליות רחבה מבעבר, בעת עיצוב המטבח רצוי ומומלץ להמשיך בקו העיצובי של יתר חדרי הבית ובעיקר של הסלון ופינת האוכל על מנת ליצור מראה אחיד שיהפוך את הבית למקשה אחת של סגנון ואופי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

טבעונות ואופנה מה הקשר?!

תזונת הפליאו – לא מה שחשבתם