in

ישיבה ארוכה מול מחשב – איך נעשה זאת נכון בלי לפגוע בגוף שלנו

Young businesswoman with neck pain sitting at office desk

רובנו מבלים את מרבית היום במצב ישיבה – בעבודה, בזמן נסיעה ואכילה וכן בשעות הפנאי מול הטלוויזיה או המחשב. ישיבה ממושכת נחשבת לגורם סיכון גבוה למגוון רחב של מחלות: השמנת יתר, סוכרת, להתפתחות של כאבים ודלקות בשלד ואף לדיכאון. בנוסף, והפוך מהרצוי, ישיבה ממושכת במהלך שעות העבודה, גורמת לחוסר השראה ולעייפות מתמשכת שפוגעים בתפוקה ובאיכות העבודה.

ישיבה נכונה במשרד – איך נמנעים מבעיות רפואיות?

ישיבה ממושכת לא פוגעת רק בגב. גם הרגליים, הידיים, הצוואר והראש סובלים מנזקים, ולמעשה כמעט כל האיברים בגוף, כיוון שזרימת הדם ואיתה החמצן המובל נפגעת. במהלך ישיבה ממושכת, חשוב לדאוג לציוד שתומך את הגב ואת הרגליים. גובה מסך המחשב צריך להיות מול העיניים כך שלא יאלץ אותנו להיות שמוטי-ראש או להרים את הראש ולפגוע בצוואר. ניתן  לעשות זאת באמצעות ספר עב-כרס שמונח מתחת למחשב, או לדאוג לרכוש צג מסך עם צוואר נמתח כך שניתן לשחק עם הגובה שלו. בנוסף, כדאי לדאוג למתקן לרגליים (הדום) שימקם את הגוף בזווית בריאה יותר. גובה שולחן העבודה צריך להיות נמוך מגובה המותניים, כך שיאפשר לנו להקליד ללא צורך בהרמה של הכתפיים או בכיפוף של הגב. מלבד סידור עמדת העבודה באופן שיתמוך את הגוף, חשוב במיוחד לקום לפחות פעם בחצי שעה, להימתח ולנוע.

תנועה ופעילות גם בזמן ישיבה

איך שומרים על הבריאות גם כשיושבים?

  • בזמן העבודה, מומלץ לשלוח עמודים להדפסה בעמדה רחוקה, מה שייאלץ אתכם לקום אליה.
  • במקום לשלוח אימייל או להרים טלפון במשרד, לכו לחדר/עמדה של מי שאתו אתם רוצים לתקשר. בכך תשיגו לא רק בריאות, אלא גם תשפרו את התקשורת החברתית שלכם.
  • לעמוד בזמן שיחות טלפון וקריאת מיילים – כן, צריך להתרגל לזה. כשמשוחחים בזמן ישיבה, גם הקול שלנו מושפע מהמנח הפיזי – עייף. עמידה בזמן שיחת טלפון הופכת אתכם (בעיקר את קולכם) להרבה יותר מעורבים, אסרטיביים ונוכחים.
  • ישיבה מול הטלוויזיה – כולם אוהבים את שעת הערב מול הטלוויזיה. כדי שלא לנוון את גופכם אחרי יום ישיבה במשרד, הקפידו להרחיק מכם את השלט, כדי שבכל פעם שתרצו להעביר ערוץ או לשחק עם הווליום, תיאלצו לקום מהספה.
  • מתיחות – הכתפיים והצוואר מהווים את מקור הכאב השכיח ביותר בקרוב אנשים שיושבים שעות רבות, והמתיחות צריכות להתמקד בהן כדי להזרים את הדם. אחת לחצי שעה ואפילו פחות מכך, קומו מהכיסא ובצעו הליכה קצרה, במהלכה תנערו את הרגליים ואת הידיים.

ישיבה ארוכה מול מחשב – אפשר גם אחרת

מחקרים מראים שישיבה ממושכת מקצרת את החיים. חשוב להקפיד על הרגלי ישיבה נכונים, ולדאוג שסביבת העבודה שלכם תתמוך אתכם – הן במיקום השולחן, בגובה המסך ובסוג הכיסא עליו אתם יושבים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

אי אפשר להשלים שעות שינה!

מזונות בריאים וטעימים שהילדים שלנו יאהבו ויבקשו עוד!