להתגרש מבלי להתרושש – טיפים למתגרש הטרי

מאת: השקעות | 14/12/19

רוב האנשים שחווים גירושין חווים כאב גם מי שיזם את הגירושין. תחושת האבל היא תחושה קשה ביותר, לא פשוט להיפרד מאדם שבמשך תקופה ארוכה היה דמות משמעותית ודומיננטית בחיינו.

קשה להיפרד מאדם שעימו חלקנו את הסודות הכמוסים ביותר, שבפניו פרשנו את מחשבותינו ואת רגשותינו. התחושה שאנו לא עוזבים רק אדם אלא עוזבים ונוטשים לאנחות חלק מליבנו שהפקדנו בידי בן/בת הזוג.

במידה ולבני הזוג ישנם ילדים מתווספים גם תחושות של רגשות אשם, דאגה וחרדה לגורל הילדים.

והתהליך כולו מלווה בכאב הפרידה וגם בחשש גדול מפני העתיד. ודווקא במצב זה, כשנמצאים בתוך מערבולת רגשית זו צריך לגייס את מרב הכוחות כדי לנהל מאבק עם אוהב שהפך לאויב.

תקופת הליך הגירושין צפויה להיות קשה. תקופה שבה החיים עוצרים מלכת וחוסר הוודאות משתלט. על כן חשוב שתקופה זו תהיה קצרה ככל האפשר ומצד שני תביא אתכם למקום טוב יותר בסופה. לכן כדאי למצוא את הדרך הטובה ביותר להתגרש, לפניכם מס’ טיפים בנושא:

  1. פנו לעורך דין – קיבלתם החלטה להתגרש? פנו לעורך דין העוסק בתחום. עליכם לפנות לעו”ד לענייני משפחהלקבלת יעוץ המתאים למקרה הספציפי שלכם. אם תנסו לנהל את התהליך לבדכם, ללא יעוץ מתאים עלול בן/בת הזוג להשיג יתרונות רבים שעלולים לקבוע את המשך התהליך כבר בראשיתו.
  1. חפשו את דרך המלך – במידה וההחלטה להתגרש מקובלת על שני הצדדים, הדרך הטובה והנכונה ביותר היא גירושין בהסכמה. כלומר לסיים את קשר הנישואין באמצעות הסכם גירושין כולל, אשר כולל בתוכו את כל הסוגיות הנובעות מפירוק התא המשפחתי שהיינו, גם כלכלית כרכוש, מזונות, הסדרי ראיה, משמורת ועוד. בדרך זו תשאירו את ההחלטות בעניין הגירושין בידכם ולא בידי בית המשפט. תסיימו את הקשר בצורה מכובדת, תחסכו זמן וכסף ותקלו מאד על הילדים.
  1. הגיעו מוכנים – בשלב הראשון יש לעשות עבודת הכנה מדוקדקת- איסוף מידע מכל מקור אפשרי אשר יכול להעיד ולהוות ראיה על בן/בת הזוג ועל מצבת הנכסים, לרבות חשבונות בנק, חסכונות, תיקי השקעות, הסכמי רכישה, תלושי שכר, תדפיסי חשבון וכל מסמך רלוונטי אחר. כמו כן יש לאסוף כל מידע והוכחה על רמת החיים בה חייתם על מנת למצות את זכויותיכם הן ביחס לרכוש והן ביחס למזונות.
  1. לא לרוץ לספר לחבר’ה – יש להקפיד על חשאיות מלאה. לעולם אין לדעת איזה מידע יעבור לבן/בת הזוג, גם מחברים טובים ובני משפחה. המידע עלול לעבור סתם בשיחת חולין תמימה וחלילה להגיע לאוזניים הלא נכונות. חשוב שלא לשוחח בטלפון על ההליך אולי מצוטטים לכם, ואף מקליטים אתכם.
  1. ביטוחים – זה הזמן ללכת לסוכן הביטוח שלכם או לעבור על כל מסמכי הביטוח שאספתם מהתקופה האחרונה, להבין עבור אילו ביטוחים אתם משלמים, אילו הכרחיים ואילו פחות. זה הזמן לשנות את שמות המוטבים בפוליסות השונות. זו גם הזדמנות להגדיר איך מתחלק התשלום עבור הילדים. ביטוחי בריאות, קופ”ח סיעוד כו’.

לסיכום: אל תשכחו שאתם בתקופה קשה, לכולם סביבכם יהיה מה להגיד. את הילדים תצטרכו להשאיר תמיד מול העיניים, אבל גם אתם שם, וחשוב שתתנו מקום לעצמכם לכאב, לכעס ולאבל. תקבעו זמן לעצמכם, זמן להתאבל. זמן לחשוב על איך אתם מרגישים בתוך התהליך. קחו את הזמן כדי להישאר רציונליים על מנת לקבל החלטות כלכליות חשובות ולקבוע את העתיד החדש שלכם ושל ילדכם

יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד