in

LoveLove

כל מה שרצית לדעת על לימודי ראיית חשבון ולא מצאת במקום אחר

רואה חשבון הוא אחד מהמקצועות המבוקשים והרווחיים בישראל. רואה החשבון אחראי על ניהול הכספים בארגונים ועסקים שונים, על תזרים המזומנים, הדו”חות הכספיים, בחירת מקורות מימון ועוד. למעשה – מדובר באיש הכספים של החברה. רואה חשבון יכול להיות עצמאי ולתת שירות לעסקים שונים ולשכירים במגוון נושאים, או לעבוד כשכיר בחברה גדולה שיש בה מחלקת חשבונאות. לרוב, מדובר בעבודה משרדית נוחה למדי, ולעיתים אף ייצוג של לקוחות בבתי משפט למתן חוו”ד כלכלית.

תנאי הקבלה למסלול ראיית חשבון

תנאי הקבלה ללימודי ראיית חשבון הם גבוהים מאוד, בעיקר באוניברסיטאות. ציון הסכם, שמשלב בין פסיכומטרי לממוצע בגרויות, נע סביב ה-680 ואף יותר מכך. במכללות, לעומת, תנאי הקבלה קלים יותר ועומדים על ציון פסיכומטרי של 600 וממוצע בגרות של 80 לפחות, כשזה משתנה ממוסד למוסד. המתמטיקה בתעודת הבגרות נדרשת להיות ברמה של 4 יחידות ובציון של 90 ומעלה, או ברמה של 5 יחידות ובציון של 75 לפחות.

מסלול הלימודים

מסלול הלימודים לראיית חשבון אורך 4 שנים, והוא כולל קורסים רבים בתחום הכלכלה, סטטיסטיקה, מנהל עסקים, משפטים, מקרקעין ועוד. בין הקורסים ניתן למנות בעיות מדידה בחשבונאות, דיני מיסים, דיני חברות, דיני ניירות ערך ובורסה, משפט מסחרי, מימון, סטטיסטיקה, שימושי מחשב בחשבונאות, חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית, כלכלת ישראל, ניהול סיכונים פיננסיים ועוד. מדובר במסלול תובעני למדי, ובמרבית המוסדות תלמדו לפחות 4 ימים בשבוע.

סטאז’ לרואי חשבון

על פי חוק, יכולים לעסוק בראיית חשבון בישראל רק מי שהוא מעל גיל 23, שעבר התמחות מעשית (סטאז’) במשך שנתיים, בסיומם עבר בהצלחה את מבחני לשכת רואי החשבון. בשלב ההתמחות, השכר נע בין 5,000-7,000 ₪, תלוי במוניטין של החברה בה עובדים ובתנאים הנלווים. אך אל דאגה, עם סיום הסטאז’, השכר נוסק מעלה מעלה.

שכר ותנאים לאחר תקופת הסטאז’

עם סיום תקופת ההתמחות, השכר מטפס ל-12,000-13,000 ₪ בממוצע לעוסקים בתחום כשכירים. הוותק והניסיון כמובן משפיעים, וככל שתתקדמו במקצוע ותעבדו בחברות גדולות, כך יגדל גם השכר וכל התנאים שמסביב. לעוסקים במקצוע כעצמאיים, השכר הוא גבוה אף יותר, ותלוי למעשה במספר שעות העבודה שתחליטו להשקיע. נהוג לגבות מלקוח סכום של 200-400 ₪ + מע”מ לפי העסק וסוג העוסק שלו, ולכל פעולה נוספת כמו הגשת דו”חות, ייעוץ, טיפול בהחזרי מס, ייצוג, תכנון וכד’, עוד מאות ואלפי שקלים נוספים. 

לימודי ראיית חשבון – האם זה כדאי?

בכל שנה משתלבים בשוק העובדה כ-700-1,000 בוגרים. זהו נתון מצוין. שלא כמו הבוגרים בתחום המשפטים, רואי חשבון לא מציפים את השוק. כיום, פועלים בישראל כמעט 20,000 רואי חשבון רשומים. זה לא אומר שכולם עוסקים במקצוע. הביקוש לתחום גבוה, מכיוון שבכל שנה נפתחים בישראל עוד ועוד עסקים, ועוד חברות ציבוריות מחויבות לבצע בקרה חיצונית של רואה חשבון. בנוסף לכך, גם עובדים שכירים זקוקים לרואה חשבון למגוון של פעולות כדוגמת קניית דירה, מכירת דירה, החזרי מס, הנחות במס וכן עבור סוגיות בתחום יחסי עובדים ומעבידים – פיצויי פיטורים, שכר, פנסיה קופות גמל ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

הקיץ בפתח, הבגד ים לוחץ! זה הזמן להפטר מעודפי החורף…

חמשת לימודי תואר שבסיומם תתקשו למצוא עבודה