כל מה שרציתם לדעת על רכישת רכב באמצעות מימון

מאת: השקעות | 14/12/15

אחרי רכישת דירה, רכישת רכב נחשבת להוצאה היקרה ביותר. בין אם מדובר על רכב חדש מהניילונים ובין אם מדובר על רכב יד שניה – המחיר מסתכם בעשרות אלפי שקלים. בדיוק מסיבה זו, חברות רבות בענף הרכב והמימון בכלל מאפשרות לקבל מימון מלא, כלומר הלוואה לרכישת הרכב.

שוקלים לקנות רכב באמצעות מימון? לפני שתכנסו להרפתקה, בואו לקרוא על כל מה שתצטרכו לדעת על התהליך – מה זה בעצם מימון מלא, והאם נדרשת מקדמה? באיזה אמצעי תשלום ניתן לשלם ומהו אחוז הריבית?

מקדמה – האם יש בכך צורך?

מקדמה לקבלת מימון מלא לרכב תלויה במחיר הרכב ובגוף המממן. בדרך כלל, לקיחת מימון לרכב דרך מגרש הרכבים לא תדרוש מקדמה, ולעומת זאת לקיחת מימון מגופים פיננסיים כדוגמת חברות ביטוח ובנקים כן תדרוש מקדמה, כיוון שחברות אלה לרוב מציעות מימון של 70-80 אחוז מעלות הרכב בו אתם מעוניינים. ככל שהרכב חדש, כך אחוז המימון יהיה גבוה יותר, ולהיפך.

באיזה אמצעי תשלום ניתן להחזיר את המימון?

בגלל שמדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים, את החזר ההלוואה, במידה וזו תילקח מהבנק או מחברות הליסינג, לא תידרשו להחזיר מכרטיס האשראי שלכם ולכן המסגרת לא תיתפס. בדרך כלל נהוג להחזיר את כספי המימון בהוראת קבע, אך ישנן חברות ליסינג שמאפשרות לשלם בשיקים. אם תקחו מימון מחברת האשראי שלכם, תראו בכל חודש חיוב בכרטיס בגובה ההחזר החודשי.

מהו גובה הריבית שמשלמים על רכישת רכב באמצעות מימון?

אם תבחרו לקחת הלוואה מהבנק שלכם, תוכלו לרכוש רכב עם ריבית נמוכה יחסית שתעלה לכם כמה מאות שקלים בשנה לרכבים זולים ועד לאלפי שקלים בשנה לרכבים יקרים וחדשים. בחברות חוץ-בנקאיות, כדוגמת חברות ביטוח וחברות אשראי, הריבית תהיה גבוהה יותר כמעט פי 2. במגרשי הרכב וחברות הליסינג תוכלו ליהנות מהריבית הנמוכה ביותר. במקרים מסוימים, חברות אלה יוכלו להתגמש אתכם ולא לגבות ריבית כלל בתנאי לפריסת תשלומים קצרה יותר או למימון בגובה של 30-50 אחוז. בסופו של דבר, על מחיר הרכב שלכם, הוסיפו עוד 5 אחוז בממוצע. את מספר התשלומים קובעת כל חברה וכל גוף באופן עצמאי, כשלרוב מספר התשלומים המקסימלי לפריסה עומד על כ-60 תשלומים (5 שנים).

האם יש צורך בערבויות וביטחון לקבלת מימון?

מרבית חברות הליסינג לא דורשות לבדוק את חשבון הבנק שלכם בטרם יתנו לכם מימון, אך ישעבדו אליהן את הרכב למקרה בו לא תעמדו בהסכם שלכם והתשלומים יחזרו. קבלת הלוואה מהבנק דורשת ביטחונות, בעיקר כשמדובר בסכומים גדולים. חברות האשראי וחברות חוץ-בנקאיות נוספות מאפשרות לקבל מימון באופן הרבה פחות בירוקרטי ולא דורשות ערבות. יחד עם זאת, לחברות אלה ישנה האפשרות לראות את מצבכם הפיננסי דרך המערכות שהן. אם אתם מסובכים מבחינה כלכלית, חוזרים לכם תשלומים ואתם מלאים בהלוואות מכל כיוון, יתכן שתסורבו לקבל מימון דרכן.

לסיכום – האם משתלם לקחת מימון לצורך קניית רכב?

התשובה היא כן. הנוחות שבקניית הרכב בו אתם מעוניינים, הפריסה הנוחה לתשלומים והעובדה כי בדרך כלל אין צורך בערבויות, הופכים את חוויית הרכישה להרבה יותר משתלמת, ומאפשרים לכם להתחדש ברכב עליו חלמתם גם אם אין בידכם את הסכום הכולל.

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

חדשות טובות לבעלי הרכבים החשמליים, עמדות טעינה חדשות בפריסה ארצית!

סקאלה אנרגיה ו-Ten מכריזות על שיתוף פעולה, ומרחיבות את רשת הטעינה הציבורית בישראל. מהלך שעתיד להפוך את נסיעות הרכב החשמלי לנוחות ויעילות יותר מתמיד.
לכתבה המלאה

כך תשמרו על הרכב שלכם!

בעידן שבו הרכב שלנו הוא לא רק אמצעי תחבורה, אלא חלק בלתי נפרד מאורח חיינו, החשיבות של שמירה עליו במצב טוב הולכת וגוברת.
לכתבה המלאה

אל תקנו רכב לפני שתקראו את המדריך הזה!

קניית רכב חדש היא תהליך מרגש אך גם מאתגר. הכנו לכם את השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך קניית רכב חדש!
לכתבה המלאה