השוואת המאה!! אלי אקספרס מול אמזון – ממי עדיף להזמין?

מאת: השקעות | 17/12/19

אלי אקספרס ואמזון – ענקיות הקניות באינטרנט הבלתי מעורערות. מסיכה לראש ועד רכב, אין דבר שלא ניתן לקנות בהן.

איפה תמצאו את המחירים הזולים ביותר, ומי תסייע לכם טוב יותר במקרה של מוצר פגום או הזמנה שלא הגיעה?

מוצרים
באמזון תמצאו כל פריט שתחפשו, כולל ספרים. המוצרים אינם משומשים. באלי אקספרס תמצאו בעיקר מוצרים סיניים והמון זיופים של מוצרים מערביים. באמזון, כמו באיביי, אסור למכור מוצרים מזיופים. בגלל שאלי אקספרס מוכרים מוצרים מזויפים, תוכלו למצוא את אותו המוצר אצל עשרות מוכרים, מה שידרוש מכם לעשות בדיקה אחר המחיר הזול ביותר והמוכר האמין ביותר.

מוכרים
המוכרים באמזון הם חנויות מסודרות ובעלי מפעלים מכל העולם ונדרשים לעבור אישור מדוקדק טרם התחלת מכירה לגולשים. באלי אקספרס המוכרים הם סיניים בלבד, ויכולים להיות סיטונאים, מפעילים, יצרנים וגם אנשים פרטיים. מסיבה זו, הדרך לרמאות היא גדולה יותר.

מחירים
המחירים באמזון תלויים במוצר – מחירים בינוניים עם מבצעים מיוחדים מעת לעת. המחירים באלי אקספרס זולים מאוד, ובעלות כוללת של 10$ תוכלו לצאת עם סל רכישה מכובד. ישנם מבצעים כל הזמן, אך בהתאם למחיר הזול כך גם איכות המוצרים הירודה.

שירות לקוחות
ככל שהחברה מאורגנת, מהודקת ורווחית יותר, כך שירות הלקוחות שלה יהיה נוח יותר. בהתאם לכך, שירות הלקוחות של אמזון הוא גמיש ונדיב ביותר. שירות הלקוחות של אלי אקספרס הוא סביר. היתרון באתר זה הוא שדרך הפייסבוק שלהם (בעברית) ניתן לקבל עזרה (שגם היא בעברית).

אחריות
האחריות באמזון היא גבוהה ביותר – הלקוח תמיד צודק. בנוסף, כלל המוכרים נדרשים ביישור קו על פי הנחיות אמזון. במקרה של מוצר שקניתם שהתקלקל בתקופת האחריות (לדוגמה, מכשיר חשמלי), תוכלו לשלוח אותו לחברה ולקבל חדש בחזרה. באלי אקספרס רמת האחריות משתנה ממוכר למוכר – שילוח חוזר יהיה על חשבונכם והמנגנון לא גמיש.

משלוחים
המשלוח מאמזון לישראל מהיר מאוד ומגיע תוך כמה ימים – בדרך כלל עם שליח עד הבית. החסרון הוא שחלק נכבד מהמוצרים לא נשלח לישראל. באלי אקספרס זמני המשלוח ארוכים יותר – לעיתים עד חודשיים. היתרון הוא שלרוב המשלוח הוא חינם.

לסיכום – אמזון או אלי אקספרס?
למרות אהבת הקהל הישראלי לאלי אקספרס, מדובר באתר בעל חסרונות – החל מרמת המוצרים ועד לזמני המשלוח הארוכים. יחד עם זאת, אם חשקה נפשכם בפריטים זולים וחד פעמיים כמו תכשיטים לאירוע מיוחד בכמה סנטים בודדים או בפרטי לבוש מבד זול שיהרסו אחרי כביסה אחת וזמן ההמתנה לא משנה לכם – יכול להיות שאלי אקספרס זו האלטרנטיבה הטובה עבורכם. אם אתם מוכנים להשקיע קצת יותר עבור פריטים שישמשו אתכם לזמן ממושך – החל מבגדים ותכשיטים ועד למוצרי אלקטרוניקה ואיפור – אמזון תעשה את העבודה היטב.

יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד