המדריך השלם להשכרת רכב בחו”ל

מאת: השקעות | 17/12/18

השכרת רכב בחו”ל מתאימה לכל עונה וכמעט לכל מדינה, ובאפשרותה ניתן למצות את הטיול, לחסוך בהוצאות ולהגיע בקלות לכל יעד ואטרקציה. יחד עם זאת, ישנו מידע שכל מי שמתכנן לשכור רכב כדאי שיקרא. אז מה צריך לקחת בחשבון כשבוחרים רכב להשכרה, ומה בנושא הביטוחים?

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים רכב להשכרה בחו”ל?

סוג הרכב

מחיר הרכב תלוי כמובן בסוג הרכב, וסוג הרכב תלוי באופי הטיול שלכם. טיול אתגרי, שדורש נסיעה בתנאי דרך מורכבים, ידרוש מכם לבחור ברכב מתאים. לטיול עירוני לעומת זאת, בו הנסיעות אינן בתנאי שטח מורכבים, יספיק רכב משפחתי סטנדרטי. יש לקחת בחשבון את מספר הנוסעים ולא לשכוח את התיקים והמזוודות שתופסים לא מעט מקום.

הגבלת קילומטרים

חברות השכרה רבות יציעו לכם מחיר מוזל שמגיע ביחד עם הגבלה בקילומטרים. מצד אחד, מדובר ביתרון עבור מי שלא מתכננים נסיעות ארוכות. מצד שני, לא תוכלו לשנות את הבחירה שלכם במהלך הנסיעה.

נהג צעיר וחדש

גם אם במדינה אליה אתם טסים החוק מתיר לבני 17 ומעלה לנהוג, חברות ההשכרה מעט מחמירות עם הדרישות ולא מאפשרות השכרת רכב לנהגים צעירים מתחת לגיל 25, וחברות שכן גמישות בנושא דורשות פרמיה גבוהה.

מעבר למדינה אחרת

מדינות שחולקות גבול אותו אפשר לחצות ברכב, ללא ספק קורצות למטיילים, שבנסיעה קצרה יוכלו לבקר ב-2 מדינות שונות. אלא שיציאה מגבולות המדינה בה השכרתם את הרכב דורשת אישור בכתב של חברת הביטוח, ובדרך כלל תידרשו לשלם עמלה על יציאה מהמדינה.

דלק

כל חברת השכרה תבקש מכם להחזיר אליה את הרכב מתודלק במלואו, בדיוק כפי שקיבלתם אותו. מצד שני, היא גם תציע לכם שלא לתדלק את הרכב, אלא פשוט לשלם לה עבור טנק דלק מלא והיא זו שתתדלק. זה אולי נראה חיסכון בזמן ונוח מאוד, אבל מחיר חברות ההשכרה הוא גבוה מאוד, עד שערורייתי. השתדלו למלא את מיכל הדלק מעט לפני החזרתו.

תוספות ושדרוגים

חברת ההשכרה קרוב לוודאי תציע לכם מגוון פיצ’רים. מכשיר GPS, כבל AUX, חיבור ל-USB, תוספת נהג ועוד עוד. חשוב לדעת שכל תוספת וכל שדרוג יעלה לכם כסף, ולא תמיד יחשפו זאת בפניכם במעמד ההשכרה. את הפירוט תקבלו בסוף. לכן, כל הצעה שתקבלו, חשוב לשאול את המחיר שלה.

אתרים מומלצים להשכרת רכבים בחו”ל

תמיד כדאי להשכיר רכב מראש, ועדיף שזה יהיה מחברה הממוקמת בישראל, בעיקר כשמדובר בהשכרת רכב במדינות מפוקפקות. ישנן חברות השכרת רכב ישראליות, שבסניפים שלהן בעולם הנציגים דוברי עברית, מה שבהחלט יקל עליכם מאוד. אתרים מומלצים להשכרת רכב הם אתר חברת AVIS, חברת אופרן וחברת אלאמו במידה ומדובר ברכב בארצות הברית. בחו”ל, תוכלו לבחור להשכיר מאתרים מובילים כדוגמת Rentalcars, וחברת Carflexi.

ביטוחים ושאר ירקות

חברות הביטוח מציעות תפריט ביצועים המורכב משלושה סעיפים: ביטוח חובה למקרה של פגיעה גופנית שלך ו/או של אחרים, ביטוח צד שלישי כנגד פגיעה ברכוש של אחרים וכן ביטוח מקיף למקרה של נזק לרכב מתאונה או גניבה. ישנו גם ביטוח ביטול השתתפות עצמית, שמונע מכם כל תשלום. ככל שזמן ההשכרה ארוך יותר, עדיף להימנע מביטוחים וכיסויים. במידה ובחרתם בהשכרה לתקופת זמן קצרה של ימים בודדים, יתכן ועדיף שלא להסתבך ולקחת את הביטוח המקיף ביותר.

השכרת רכב – רק בהחלטה נבונה

השכרת רכב בחו”ל היא דרך נפלאה לחוות את הטיול שלכם, וללא ספק מגבשת והופכת את החופשה להרבה יותר נעימה. יחד עם זאת, כדי שלא להגיע למצב בו אתם נדרשים לשלם יותר משתכננתם או מסתבכים עם חברה מפוקפקת, תמיד בדקו את התנאים, עברו על החוזה, ובחרו לשכור רכב רק מחברה מוכרת ובעלת מוניטין.

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

חדשות טובות לבעלי הרכבים החשמליים, עמדות טעינה חדשות בפריסה ארצית!

סקאלה אנרגיה ו-Ten מכריזות על שיתוף פעולה, ומרחיבות את רשת הטעינה הציבורית בישראל. מהלך שעתיד להפוך את נסיעות הרכב החשמלי לנוחות ויעילות יותר מתמיד.
לכתבה המלאה

כך תשמרו על הרכב שלכם!

בעידן שבו הרכב שלנו הוא לא רק אמצעי תחבורה, אלא חלק בלתי נפרד מאורח חיינו, החשיבות של שמירה עליו במצב טוב הולכת וגוברת.
לכתבה המלאה

אל תקנו רכב לפני שתקראו את המדריך הזה!

קניית רכב חדש היא תהליך מרגש אך גם מאתגר. הכנו לכם את השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך קניית רכב חדש!
לכתבה המלאה