הישראלים משקיעים באירופה – 5 טיפים להשקעה נכונה וממה כדאי להזהר

מאת: צוות המערכת | 14/12/15

השקעה בנדל”ן באירופה הפכה בשנים האחרונות למבוקשת ביותר. אחת הסיבות העיקריות לכך היא העלויות והביקוש.

דירת 3 חדרים ממוצעת תעלה בישראל בין מיליון ל-2 מיליון, ואילו במדינות רבות באירופה נוכל למצוא דירה בעלת נתונים דומים בעלות מצחיקה של 100-200 יורו. גם הביקוש, כמובן, גדול יותר מעבר לים, מה שמביא לאחוזי תשואה גבוהים. קבלו 5 טיפים להשקעה חכמה ומניבה.

5 טיפים ששווים זהב

ערכו השוואה

לפני שאתם יוצאים לדרך, חשוב לבחור בחברה הטובה ביותר שתנהל את הנכס שלכם. מה היקף הנכסים של החברות? כמה לקוחות יש הן? מי עומד מאחוריהן? ככל שהחברה יותר גדולה ויותר מבוססת, כך תוכלו להיות רגועים יותר הן מבחינת הניסיון שלה והן מבחינת הגב הכלכלי שיש לה.

איפה להשקיע?

כשבוחרים אזור להשקעה, צריך לקחת בחשבון נתונים שונים כמו אוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי טוב, שיעור תעסוקה גבוה, נכסים שאינם גבוהים עדיין ועוד. אם הדירה שלכם מיועדת להיות מושכרת לתיירים, תוכלו לבחור בין למקם אותה ממש במרכז העיר, מה שיביא לכם יותר לקוחות אך גם עלות רכישה גבוהה, או לבחור בדירה שנמצאת בשוליים של מרכז העיר, מה שיביא לאיזון בהוצאה ובהכנסה. פולין, אנגליה, ספרד, גיאורגיה וקפריסין נחשבות ליעדים אידיאליים להשקעה – מחירי הנדל”ן נמוכים בעקבות משברים כלכליים, ומדובר במדינת גדולות בעלות תיירות נכנסת במצב מצוין.

בחרו שותף שמשקיע אתכם

העדיפו לעבוד עם חברה שמספקת בטחונות, ואף משקיעה ביחד אתכם בנכס. כך, תדעו שהאינטרס הוא משותף. בנוסף,  חשוב לוודא שכספי המשקיעים שלכם מופקדים בחשבון נאמנות, ולא בחשבון הבנק של החברה, וכן בדקו כי החברה מבצעת בדיקת נאותות לפני כל פרויקט, ומסתמכת על הערכות של שמאי מקומי מוסמך.

היעזרו באנשי מקצוע מומחים בנדל”ן

גם אם ההשקעה שלכם היא בחו”ל, אל תוותרו על עבודה עם רואה חשבון ועורך דין מומחים להשקעות נדל”ן בחו”ל, במטרה לעמוד בחוקים הבינלאומיים והישראלים כאחד, ולדאוג לאינטרסים שלכם. רואה חשבון שיוודא רווחיות ועורך דין שיוודא שאתם מוגנים, מגדילים את הסיכוי שלכם לצאת גדולים.

האם לבחור בחברה ישראלית לניהול ההשקעה?

ישנן חברות ישראליות רבות שמציעות לנהל עבורכם את הפרויקט. הם יחפשו לכם את חברת ההשקעות האידיאלית, את מיקום ההשקעה הטוב ביותר, את התנאים שיביאו לכם רווחים גבוהים ואפילו עבודות לוגיסטיקה שונות כמו לדאוג לדירה שלכם בהיבטי תחזוקה וניקיון כשאתם שוהים בישראל. אמנם תצטרכו לשלם להם, אבל אם אתם לא מבינים גדולים בנדל”ן, אולי עדיף כך. חברה שכזאת, צריך לבחור על סמך המלצות.

ממה צריך להיזהר?

לא מומלץ לסמוך על טוב ליבם של אנשים אחרים איתם אתם עוסקים עסקים. כדאי להגיע פיזית אל השטח בכל הזדמנות ובכל פעם שזה נדרש, גם אם זה מייקר את עלות ההשקעה. חיוני במיוחד לראות את הנכס ואת הסביבה שלו לפני ההשקעה, ואם אתם משקיעים בפרויקט בתהליך בניה, אז להגיע אליו במטרה לראות את ההתקדמות. כאמור, חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע שהם חיצוניים לחברה איתה אתם משקיעים, במטרה שיהוו עבורכם עיניים נוספות.

יום ב 18 במרץ ,2024 | ח' אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ב 18 במרץ ,2024 | ח' אדר ב' התשפ"ד