בעלי דירות רוצים להצטרף לתעשיית ה-AIRBNB – איך עושים את זה?

מאת: השקעות | 14/12/15

AIRBNB הוא אתר אינטרנט המתווך בין שוכרי דירות ויחידות נופש להשכרה לטווח קצר לבין בעלים של יחידות אלה. לאחרונה נראה שכל מי שבוחר לנפוש בעולם – משתמש קודם כל בשירותי השכרת הדירות של AIRBNB. איך עושים את זה, ואיך גם אתם תוכלו להרוויח?

AIRBNB – מה הסיפור שלהם?

חברת AIRBNB הוקמה בשנת 2008 ויושבת כיום בקליפורניה שבארצות הברית. מדי יום מושכרות דרכה אלפי דירות במקומות שונים בעולם, וכן, גם בישראל. אחד הדברים שמושכים את התיירים והמבקרים היא העלות הזולה יחסית של לילה בדירה לעומת לילה בחדר בית מלון, בפרט כשמדובר באזורים אטרקטיביים למבקרים. עבור משכירי הדירות, מדובר בהכנסה משמעותית – השכרת דירות לטווח קצר משתלמת יותר מהשכרת דירה לתקופות ארוכות.

איך גם אתם יכולים להשכיר את הדירה שלכם?

ההצטרפות לרשת של AIRBNB היא פשוטה לגמרי ודורשת מכם לפתוח חשבון באתר ולהעלות את עמוד הנכס שלכם, ממש כמו שפותחים חשבון פייסבוק. הפתיחה והעלאת הנכס אינה עולה כסף. החברה נותנת חשיבות רבה לעניין האמינות, ולכן תבקש מכם פרטים רבים ולפחות 4 דרכי הזדהות שונות, כדוגמת כתובת מייל, פרופיל ברשת חברתית, מסמך רשמי שלכם עם תמונה, כתובת מגורים, טלפון ועוד. כשתעלו את פרטי הנכס שלכם, כולל תמונות ומחיר, תקבלו עזרה כיצד ליצור עמוד מושך, וכיצד לקבוע מחיר לנכס שלכם, שגם יהיה רווחי מבחינתכם וגם יהיה אטרקטיבי עבור השוכרים. כעבור מספר שעות ולאחר שהפרטים שלכם מאומתים, הדירה שלכם תהיה באוויר.

מיסים ותשלומים

AIRBNB לא גובים מכם תשלום עבור פרסום הדירה שלכם, אלא רק בשלב בו אתם מקבלים הזמנה. גובה העמלה הוא 3% מסכום העסקה. לא כזה נורא. מעבר לכך, בישראל הכנסה מהשכרת דירות לתקופות זמן קצרות נחשבת להכנסה מעסק ולא להכנסה מדירה בה שוהים דיירים לתקופת זמן ארוכה. למרות המיסים והחיובים, הכנסה מדירה שמפורסמת ב-AIRBNB היא משתלמת יותר מכל דרך אחרת בה תשכירו את הנכס שלכם. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שיתכנו ימים ואף שבועות בהם הנכס שלכם יעמוד ללא שוכרים, מה שפחות קורה כשאתם משכירים את הדירה שלכם לדיירים קבועים.

מה חשוב לדעת וממה כדאי להיזהר

  • כשתחליטו להשכיר את הנכס שלכם באתר, כדאי להתייעץ לפני כן עם רואה חשבון בקיא בתחום הנדל”ן, ועדיף כזה שמתעסק ספציפית בהשכרה באתר AIRBNB. כך תוודאו שאתם פועלים על פי חוק.
  • החברה מבטחת את הרכוש שלכם מפני כל נזק שעלול להיגרם לו בעקבות שהיית אורחים עד סכום של מיליון דולר. יחד עם זאת, הביטוח אינו מכסה תכשיטים, אוספים ויצירות אמנות. ניתן לעשות להם ביטוח פרטי או להוציא אותם מן הדירה בעת ההשכרה.
  • בשונה מהשכרת דירה רגילה, השכרה באתר AIRBNB דורשת מכם יותר. מלבד תשלום חשבונות כמו חשמל, מים וגז, אתם נדרשים לספק מצרכים ומוצרים שונים – מגבות, סדינים, סבונים ועוד. זו הוצאה לא מעטה, וגם דורשת מכם התעסקות כמעט יום-יומית עם הנכס.
  • דמי ביטול – AIRBNB מאפשרים לשוכרים לבטל את העסקה עד 24 שעות לפני הכניסה לדירה, ואתם אלה שתחליטו האם הלקוחות יידרשו לשלם קנס כלשהו או כלל לא. אם הדירה שלכם ממוקמת באזור שאינו מבוקש, וההשכרה היא אחת לתקופה ארוכה, כדאי להגמיש תנאים. אם הדירה שלכם מבוקשת מאוד וכל ביטול הזמנה הוא הפסד של כסף שיכולתם להרוויח, תוכלו לדרוש תשלום קנס, לדוגמה בגובה של 50%.
  • בתחילה, יהיה קשה להשכיר את הנכס מכיוון שאנשים נמשכים לדירות מדורגות ועם ביקורות. לאחר ההזמנה הראשונה, כבר יהיה יותר קל.

השכרת דירה ב-AIRBNB – השכרה משתלמת 

בין אם תחליטו לרכוש נכס בחו”ל ותציעו אותו להשכרה באתר ובין אם תחליטו להשכיר את הנכס שלכם בישראל, למרות ההוצאות הנלוות ולמרות העובדה שהשכרה שכזו דורשת מכם קצת יותר עבודה, הרווחים הצפויים הם פי 2 ולפעמים פי 2 וחצי מהשכרת דירה לדיירים קבועים. בכל מקרה, תמיד אפשר לנסות לתקופה של מספר חודשים כדי לבדוק האם שיתוף פעולה שכזה עונה על הציפיות שלכם.

יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

GARDEN TOWERS – משהו טוב קורה בבת ים!

בלב בת ים, מוקם בימים אלו פרויקט פינוי בינוי חדשני, כשהמטרה היא להפוך את אזור רחוב החשמונאים ויוספטל למרכז דיור חדשני ומודרני
לכתבה המלאה

שיכון ובינוי משיקה קמפיין לציון 100 שנה להיווסדה

את הקמפיין יוביל סרטון בבימויים של זוכי שני פרסי האמי גלעד אבנט וסתיו נחום
לכתבה המלאה
יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד

עדכונים