במה כדאי להשקיע בשנת 2020?

מאת: השקעות | 14/12/19

מרבית האנשים יבחרו לשים את סכום הכסף העומד לרשותכם בבנק, מתוך מחשבה שאולי מדובר בסכום קטן מדי או מתוך חשש לאבד אותו.

כיום, ישנם מגוון מסלולי השקעה שמאפשרים באמצעות סכום כספי שאינו גבוה מדי, להשקיע באפיקים שאינם מסכנים את הכסף שלכם באופן משמעותי. מה צופנת לנו שנת 2020 מבחינת השקעות, ואיפה הכי כדאי יהיה לשים את הכסף?

כלל ברזל – להשקיע בתקופה רעה

אמנם הכלל הזה לא נכון לכל סוגי ההשקעות, אבל בכל מה שקשור לנדל”ן ולבורסה, דווקא כן.  הבורסה חוותה תקופה קשה, ואין טיימינג טוב יותר להשקיע במניות מאשר בטיימינג בו הן נמצאות ברצפה. הכלל זה נכון כמובן כשמדובר במניות שבדרך כלל נמצאות במצב טוב. כשקונים דבר יקר ערך במחיר זול, הסיכויים למכור אותו ביוקר הם גבוהים מאוד. הדבר נכון גם בכל הקשור לעולם הנדל”ן, שעל פי תחזיות, בשנת 2020 יהיו חסרות בישראל 180 אלף דירות.

השקעה בנדל”ן בחו”ל – האם כדאי?

השקעה בנדל”ן בחו”ל היא הדרך הטובה ביותר להרוויח סכומי עתק. מדינות רבות ברחבי העולם עברו משבר כלכלי שעדיין משפיע על ערך הדירות, כדוגמת יוון, ארצות הברית ופולין. המדינות התאוששו מהמשבר, מה שאומר שלאט לאט הן חוזרות לעצמן וערך הדירות יעלה בחזרה. עבור מי שרוצה להשקיע את כספו בנכס מניב, עכשיו זה הזמן לקנות דירה בזול, ולמכור אותה ביוקר בעתיד או לבחור באפשרות של השכרת הדירה. בנוסף למחירי הנדל”ן שנמצאים ברצפה בעקבות המשבר ובכלל, מסלולי המיסוי במדינות רבות בחו”ל הם טובים ומשתלמים יותר מהמסלולים הנהוגים בישראל. לשם השוואה, במחיר דירת 3 חדרים בתל אביב, ניתן לקנות 3 דירות זהות בחו”ל, ולהישאר עם עודף.

השקעה בסטרטאפים ומיזמים פרטיים

העידן הטכנולוגי הביא איתו לא מעט מיזמים אשר קשורים לפיתוח אפליקציות שונות, לאתרי אינטרנט ולמכשירים אלקטרוניים. לא מעט ישראלים פיתחו בשנים האחרונות תוכנות ואפליקציות אשר נמכרו לחברות גדולות בחו”ל בסכומי עתק של מאות מיליוני דולרים.

פתיחה של עסק

המצב בישראל בכל הקשור לפתיחת עסקים הוא לא אידיאלי. פתיחת עסקים כדוגמת חנויות בגדים ומסעדות תוביל, במרבית המקרים, לסגירתם תוך 5 שנים בליווי של חובות שיש להחזיר. אם בוחרים להשקיע כסף על מנת לפתוח עסק פרטי – עדיף שהוא יהיה עסק שמתנהל מהבית ולא דורש השקעה כספית חודשית וכבדה.

השקעות עושים רק עם מומחים

אם יש בידיכם סכום כסף שעומד על עשרות אלפי שקלים לפחות, שווה להשקיע אותו כדי לייצר ממנו יותר. עשירים רבים מספרים כי הדרך שלהם אל העושר התחילה בחסכון קטן שעבד בשבילם. יחד עם זאת, חשוב לעשות את ההשקעה עם גורמים מקצועיים אשר יידעו לבחון את השוק ולהמליץ לכם היכן כדאי להשקיע את הכסף על פי רצונכם – האם בהשקעות בהם התשואה היא גבוהה מאוד אך הסיכון גבוה גם הוא, או במקומות בהם פוטנציאל הרווח הוא נמוך עד בינוני, וכך גם הסיכון שלכם לאבד את הכסף או את חלקו.

יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד