תקשיבו למומחי שוק ההון וכנסו דווקא עכשיו לשוק המניות

מאת: השקעות | 14/12/15

שוק ההון, מניות, אגרות חוב – מושגים נוצצים שנשמעים כמו חלום רחוק ששמור רק לעשירים. אז זהו, שלא. בואו ללמוד למה כדאי לכם להשקיע במניות דווקא כשהן בשפל, ואיך בעצם עושים את זה.

השקעה בשוק המניות

מי שסוחר בשוק המניות, יספר לכם שזו השקעה משתלמת יותר מהרבה השקעות אחרות שקיימות בשוק. יחד עם זאת, מדובר בהשקעה שעלולה להיות מסוכנת אם לא מבצעים אותה נכון. אחזקה במניות הופכת אתכם לשותפים בחברה, גם בכל הקשור לשותפים לקבלת דיבידנדים. לכל חברה יש כמות מסוימת של מניות, וכל מניה מבטאת זכות הצבעה בחברה ושיעור מסוים מההון שלה. אם, לדוגמה, לחברה יש כ-2,000 מניות, והשווי של אותה חברה הוא מיליון וחצי דולר, אזי כל מניה שווה 750 דולר.

הבורסה היא לא קזינו

השקעה בבורסה היא לא זירת הימורים. להיפך. המניות מתנהגות באופן שאפשר לחזות, ובהתאם לתוצאות הכספיות של החברה אליה הן שייכות. נכון, גם בשוק הזה יש את עניין המזל, אך זה לא מסתכם בזה. ככל שחברה תצליח ותגדיל את הונה, באופן טבעי יגדל גם השווי של כל מניה. כשחברה נראית כאילו היא תיכף קורסת, וזה יכול להיות מסיבות רבות, המניות שלה יפגעו. גם כאן אפשר ורצוי לתת דוגמאות – אם חברת ענק מתמזגת עם חברה קטנה, סביר להניח שהמניות של אותה חברה קטנה יגדלו בשוויין. אם בעלים של חברה הנסחרת בבורסה מואשם בהטרדה מינית, למשל, ונפתחת כנגדו חקירה, יש לכך השלכה על פעילות החברה – היא תאבד לקוחות, היא תאבד ספונסרים, וערך המניות יצנח. מי שרוצה לדעת את הלך הרוח של המניות וממה הן מושפעות, צריך לקרוא את ההיסטוריה של החברה בה הוא מעוניין להיות מושקע, את העתיד הצפוי לה מבחינה עסקית וכלכלית ולהיות בעל חוש מפותח להריח סכנות והזדמנויות כאחד.

אז למה כדאי להשקיע במניות דווקא כשהן נמצאות בירידה?

כשבוחרים להשקיע במניה, עדיף להשקיע בה כשהיא נמצאת בתקופת שפל, משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא, שמניה בשפל יכולה להיות זולה ב-50% מבמקור. הסיבה השניה היא, שמהתחתית יש לאן לעלות. הכלל השני נכון במקרים בהם מדובר בחברה ותיקה ומבוססת, שלא כל מעידה תגרום לה להיעלם מהמפה. למניות של הרשת החברתית הענקית פייסבוק יש לא מעט תנודות הנובעות כתוצאה ממיזוגים, היפרדויות וכן גם ממקרים בהם נחשפנו לדעת שהחברה משתמשת בפרטי הגולשים שלה או בפריצות שנעשו לחשבונות, מה שהשפיע לרעה על מניותיה. יחד עם זאת, ברור לכל שפייסבוק עדיין חזקה מאוד, וגם ירידות בערך המניות הן מכה קלה בכנף והיא תתאושש. בהשקעה בחברות כאלה, קיימת הזדמנות אדירה להרוויח. לא חובה לבחור בחברה יקרה מאוד שבה כל מניה שווה אלפי ועשרות אלפי דולרים. ניתן לבחור גם בחברות בינוניות ואפילו קטנות, שהמניה שלהן מסתכמת בסכום של מאות דולרים והיא צפיה להתחזק.

איך סוחרים במניות?

וניתן לסחור בבורסה האמריקאית ובבורסה הישראלית. אמנם מדובר ברשת מסחר שאינה מורכבת במיוחד, אך מי שאינו בקיא בה – עלול להפסיד את כספו. הדרך הטובה ביותר היא לסחור באמצעות מנהלי תיקי השקעות, או לאחר שעשיתם קורס בתחום, כך תבטיחו לעצמכם שאתם נכנסים לזירה רווחית ומרתקת, כשאתם יודעים מה אתם עושים.

יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד