in

תזונת הפליאו – לא מה שחשבתם

בכל תקופה מגיעה אלינו דיאטה חדשה, אשר סוחפת אחריה המוני אנשים. אני גרופית של ניסיונות, ומוצאת את עצמי עושה כמעט כל דיאטה חדשה שטוענת לכתר. לפני מספר חודשים שמעתי על תזונת הפליאו, והחלטתי לחקור אותה לעומק וגם לנסות אותה. הבשורה המשמחת היא, שזה באמת עובד.

תזונת הפליאו

תזונת הפליאו למעשה מחזירה את האדם לתקופות קדמוניות, כשהוא היה ציד-לקט. בעבר, בני האדם היו חיים בתנאים אחרים לחלוטין, ואת האוכל שלהם היו קוטפים מהעץ או מהאדמה, וכשהתחשק להם בשר או עוף – היו צדים. הרבה אנשים נוטים לחשוב, ובצדק, שהתזונה הזאת דווקא מסוכנת לבריאות בגלל כמויות השומן שיש בה. מה שהם לא יודעים, זה שעדיף שומן מן החי מאשר את השומן שיש במגוון של מאכלים קפואים ומעובדים.

איך זה באמת עובד?

מאחורי תזונת הפליאו עומדת תורה שלמה, וברגע שגיליתי כיצד זה עובד, הבנתי את הכל. הגוף שלנו מייצר אנרגיה באמצעות שריפה של פחמימות שהן סוכרים. רק על זה הוא יודע לעבוד, כי זה מה שהרגלנו אותו אליו. אם נשנה את המאזן ונפסיק לתת לגוף פחמימות בהיקף אליהן הוא רגיל ונכניס במקום זה שומן, אז הגוף יתחיל לשרוף את השומן כדי לייצר אנרגיה, ואפילו לפרק את השומן מהתאים. מדהים, לא? בנוסף לכך, השומן נחשב למשביע ביותר, ולעיתים מספיקות 2 ארוחות ביום.

אז מה אסור לאכול בפליאו והאם זה באמת כל כך קשה ליישום?

הרבה יותר קל יהיה לי לספר לכם מה מותר לאכול במקום מה אסור. מזונות מהחי מכל הסוגים – ביצים, עוף, דגים, בשר וגבינות. אם בשומן עסקינן, אז הגבינות צריכות להיות עשירות בשומן – לפחות 20%. הסיבה היא, שגבינות אמורות להיות שומניות מלכתחילה, ואם אחוז השומן בהן נמוך, זה אומר שהכניסו בפנים חומרים אחרים כדוגמת פחמימות שהן מתפרקות בגוף לסוכר והורסות לנו את המשקל. בנוסף למזונות מהחי, חובה לאכול גם מזון מהצומח – ירקות ופירות, זרעים, שמן זית ושמן קוקוס.

ירדתי כ-10 ק”ג של שומן ב-3 חודשים

הארוחות שלי היו נראות נהדר ולא הייתי מוגבלת בכמות. מי שהסתכל עלי מהצד, סירב להאמין שהסטייק והפירה שיושבים לי בצלחת הם חלק מתזונה שאיתה יורדים במשקל. אז בפעם הבאה שתחפשו את התזונה האידיאלית כדי לרדת במשקל וגם לשבוע וליהנות – חפשו את הפליאו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

מטבח מעוצב

מהמטבח החוצה – עיצוב הבית בהתאם לסגנון המטבח

נותרו דירות אחרונות בהרצליה HILLS. גם אתם יכולים לגור במתחם עם קאנטרי פרטי