in

LoveLove

קפה של בוקר. היתרונות הבולטים בשתיית קפה

הקפה הוא המשקה הפופולארי ביותר בעולם. אנחנו שותים אותו בבוקר, לוגמים ממנו אחרי ארוחה, הוא טעים עם חלב או בלי, ממותק או מריר. מחקרים רבים מוכיחים שוב ושוב שלקפה סגולות בריאותיות ושהוא מאריך חיים – איך הכי בריא לשתות אותו, מהי הכמות המומלצת ומאיזה גיל אפשר להתחיל?

קצת היסטוריה

הקפה התגלה איי-שם במאה ה-11, באתיופיה שבאפריקה. נזירים שהיו באזור, טעמו את גרגירי הקפה אך התאכזבו מטעמם המר. הם זרקו אותם לאש, והארומה שפרצה מהם הייתה משכרת. אט-אט הם החלו לגלות שאם יקלו את הפולים של הקפה, יוכלו להכין מהם חליטות ריחניות, שישאירו אותם ערים כל הלילה. במחצית השנייה של המאה ה-15, הקפה החל לעשות את דרכו אל מדינות נוספות באפריקה ובמדינות ערב באסיה, עד שבמחצית השנייה של המאה ה-16, הפך הקפה למשקה פופולארי גם במדינות מערביות.

היתרונות הבריאותיים של הקפה

כיום, אחרי עשרות מחקרים בתחום, כבר אין ספק שלקפה יתרונות בריאותיים. ממחקרים וניסויים שבוצעו, עולה שהקפה מוריד את הסיכון לחלות במחלות סרטן שונות, כדוגמת סרטן המעי הגס וסרטן הכבד, וכן מוריד את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2. בנוסף אליהם, הקפה משפיע לטובה על בריאות הלב, משפר את הזיכרון, מסייע במניעת מחלות פרקינסון ואלצהיימר, מעודד ירידה במשקל ועוד מגוון של יתרונות ויכולות נפלאות. לכל אלה תוסיפו את המעלה הראשונה של הקפה – מעורר וממריץ. מסיבה זו, אנחנו מוצאים את עצמנו שותים כוס קפה בכל בוקר, כדי להתחיל את היום עירניים וחיוניים יותר.

מהי הכמות המומלצת ביום?

למען האמת, ההשפעות הבריאותיות הנפלאות של פולי הקפה, מתרחשות כשצורכים כמות של 2 כוסות קפה ומעלה ביום. צריכה של למעלה מ-5 כוסות ביום היא איננה מומלצת, שכן לקפאין בצריכה גבוהה מדי ישנה השפעה לא טובה, שעשויה לגרום לכאבי ראש וללחץ דם גבוה בקרב מי שסובל מכך. הקפה המומלץ ביותר הוא קפה שחור – ככל שהאבקה או הגרגרים כהים יותר, כך זן הקפה טוב יותר לבריאות ומעובד פחות. את הקפה מומלץ לשתות החל מגיל 16, בכמות מתונה. בגלל ההשפעה המעוררת והממריצה של הקפה על הדם והלב, הוא אינו מומלץ לילדים וצעירים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

שפשפו את העיניים כי זהו מסלול הלימודים המבוקש ביותר מלבד עריכת דין

השוואת המאה!! אלי אקספרס מול אמזון ממי עדיף להזמין?