in

מערכות הבטיחות המושלמות של שנת 2019

התמזל מזלנו וזכינו לחיות בתקופה טכנולוגית מרתקת. מערכות הבטיחות הן הדבר החם בשנים האחרונות בכל מה שקשור לחידושים על הכביש, וגורמות להתעניינות לא פחות מהרכבים עצמם. כחלק מהניסיון לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים, פותחו מערכות בטיחות לרכב שתפקידן הוא להתריע לנהג כמעט על כל פעולה שעלולה לגרום לתאונה: חריגה מהמהירות המותרת, התרעה על סטייה מהנתיב, התרעה על שמירת מרחק מסוכנת ועוד. בסופו של דבר, מרבית תאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מחוסר ריכוז, עייפות או היסח הדעת. ברכבים החדשים שעלו לכביש החל משנת 2018 ישנה חובה להתקין מערכת בטיחות, ולרכבים עד לשנה זו – כדאי להתקין. לא רק בגלל הבטיחות, אלא גם בגלל שהמדינה מעניקה הנחה בביטוח החובה ובאגרת רישוי הרכב למי שיתקין את המערכת.

איווקס

לאיווקס מערכת בטיחות בסיסית הקרויה CM107 והיא כוללת מעבר לנדרש בחוק: התרעה על סכנת התנגשות בהולכי רגל וברוכבי אופניים באור יום, זיהוי של תמרורי מהירות עם התרעה על חריגה והתרעה על תחילת נסיעה ברמזור אדום. מחיר המערכת הבסיסית עומד על 2,000-2,500 ₪. המערכת המשודרגת של איווקס,  RD140, מספקת בנוסף לאמור לעיל גם רדאר שמשפר את יעילות המערכת בתנאי ראות קשים במידה והמצלמה אינה מצליחה לעשות את עבודתה, מספקת התרעה גם בלילה ומתריעה לנהג על התחלת נהיגה כשהרמזור התחלף לצבע הירוק. מחיר המערכת המשודרגת עומד על 3,000-3,500 ₪. אחריות היצרן על המערכות היא ל-3 שנים.

מובאון

המערכת הבסיסית של מובאון, LF3, כוללת מצלמת דרך המתריעה מפני תאונה קרבה וסטייה מנתיב וכן מתריעה על תחילת נסיעה ברמזור. מחירה של מערכת זו נע בין 1,500-2,000 ₪. המערכת המשודרגת, הקרויה TOP, מתריעה בנוסף על חריגה מהמהירות ובעלת פונקציה של התרעה על שכחת ילדים ברכב. מחיר המערכת המשודרגת עומד על 2,000-2,500 ₪. האחריות על הדגמים הינה ל-3 שנים.

מובילאיי

מוביליי מציעה מערכת בטיחות בסיסית הקרויה 360, וכן מערכת 360 פרו הזהה בפונקציות שלה. המערכות כוללות התרעה על סכנת התנגשות בהולכי רגל וברוכבי אופניים באור יום, התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על אי שמירת-מרחק והתרעה על התנגשות אפשרית עם הרכב ממול בדרך עירונית ובדרך בין עירונית וכן זיהוי של תמרורי מהירות עם התרעה על חריגה מהמהירות. עלותה של המערכת בין 2,000-2,500 ₪. יש לציין שמוביליי נותנים אחריות של 12 על המערכות שלהם.

עד כמה מערכות הבטיחות מסייעות לנהג ולסובבים אותו?

מערכות הבטיחות הוכתרו כהצלחה בכל מה שקשור למניעת תאונות, ולא סתם המדינה מעניקה הנחה משמעותית בביטוח החובה למי שיתקין על רכבו מערכת בטיחות. מעבר לכך, נהגים רבים דיווחו כי ככל שהתרגלו למערכת, מצאו את עצמם נוהגים באופן בטוח יותר כיוון ש”התחנכו” וסיגלו לעצמם הרגלים של שמירת מרחק ועירנות גבוהה. העלות של מערכות הבטיחות זולה יחסית (כ-2,000 ₪ בממוצע), ובהחלט משתלמת גם כשמדובר בהצלת חיים וגם כשמדובר בשמירה על שלמות הרכב שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

בגדי הים הלוהטים לקיץ 2019 ואיפה קונים אותם

איך לבחור את לימודי התואר הראשון בלי להתחרט