מה צופן לנו עתיד הביטקוין?

מאת: השקעות | 14/12/15

הביטקוין, כידוע, הוא מטבע וירטואלי שנכנס לחיינו כבר לפני עשור, אך את הפריצה המשמעותית שלו הוא עשה בשנים האחרונות.

לביטקוין אין ייצוג ממשי, והוא איננו נמצא תחת פיקוח של בנקים או של מרכזים פיננסיים כאלה ואחרים. ההתנהלות כולה נעשית באופן מקוון, כשמי שקובעים את החוקים הם חברי קהילת המשתמשים – כלומר, הסוחרים. ערך המטבע, כמו בענפים רבים אחרים, נקבע על פי מדד היצע והביקוש.

העליות והירידות בשווי המטבע

הביטקוין הוא אחד המטבעות המטלטלים ביותר. בסוף שנת 2017, ידע המטבע את אחת העליות הגדולות שלו, עם שווי של למעלה מ-16,000 דולר. לאחר תקופה של חודשיים בלבד, בשלהי חודש פברואר 2018, ירד השווי של המטבע ב-50% ועמד על 8,300 דולר בלבד. במהלך חודש ינואר 2019 ירד המטבע לשווי של 3,500 דולר, ובחודש אפריל 2019 קפץ בשנית ועומד על שווי ממוצע של 8,000 דולר בשלושת החודשים האחרונים.

מהי החוזקה העיקרית של הביטקוין?

החוזה העיקרית של הביטקוין, היא העובדה שיש לו אופי דפלציוני. מה זה אומר? המטבע הדיגיטלי בנוי על מנת להציע עליית ערך קבועה, צפויה ותמידית. לביטקוין יש יכולת ייצור מוגבלת, שעומדת על 21 מיליון מטבעות בכל העולם – לא ניתן לייצר מטבעות נוספים. מכיוון שהוא לא נשלט על ידי ממשלות ובנקים, שום החלטה שרירותית לא תאפשר להדפיס ממנו עוד ולגרום לירידת ערך הכסף, כמו שקורה עם כסף ממשי הנשלט על ידי ממשלות. מסיבה זו, ערך הביטקוין מוגן.

מהי המשמעות של המטבע, והאם באמת אפשר לעשות איתו קניות?

הביטקוין נכנס באופן איטי אך בטוח כמצעי תשלום ראוי. במדינות רבות בעולם, הוא משמש כאמצעי תשלום לגיטימי – תוכלו לבצע איתו רכישות באמצעות אתרי אינטרנט גדולים כדוגמת אתר חברת מייקרוסופט או האתר של יצרנית המחשבים Dell. גם בישראל ישנם עסקים העובדים עם הביטקוין, למרות הקושי של המערכת הבנקאית “לאכול” את הדב הזה. וברשימה המתעדכנת הבאה תוכלו למצוא את העסקים הישראליים מהם תוכלו לקנות באמצעות הביטקוין. בנוסף לכל אלה, הדרך הטובה ביותר להרוויח משהו מהביטקוין, היא פשוט לסחור בו. כן, בדיוק כמו מה שקורה בשוק המניות – קונים את המטבע כשהשווי שלו מאפשר לנו לקנות אותו, ומוכרים אותו כשהשווי שלו עולה. כשמדובר בקניה לצורך מכירה, הרבה יותר משתלם לנו להיכנס לשוק כשהשווי נמוך. כך, ההשקעה היא נמוכה, ויש אפשרות להרוויח ובגדול.

מה המומחים חושבים על עתיד הביטקוין?

המומחים של הביטקוין, אלה שסוחרים במטבעות דיגיטליים להנאתם (ולרווחתם), מאמינים שלמטבע עוד צפויים ימים טובים מאוד, ושהשימוש בביטקוין יגבר ויהפוך להיות סטנדרטי, בין היתר בגלל היותו מטבע מבוזר שנסחר על ידי אנשים פרטיים. אם כבר להשקיע במטבעות דיגיטליים, אין ספק שהביטקוין הוא המטבע האידיאלי.

יום ה 28 במרץ ,2024 | י"ח אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ה 28 במרץ ,2024 | י"ח אדר ב' התשפ"ד