כך קיבלתי אלפי שקלים ממס הכנסה!

מאת: השקעות | 29/11/19

החזר מס – מושג שלא מעט אנשים מכירים או שמעו, אך לא כולם מבינים באמת את החשיבות שלו. על פי חוק, כל אזרח עובד במדינת ישראל נדרש לשלם למס הכנסה.

בגלל שהמס מחושב באופן שנתי, במהלך השנה מתרחשים אירועים שונים שמזכים בכסף, החל מסיום תואר ראשון ועד למקרה של גירושים. וכן, גם חודשים בהם לא עבדתם או הרווחתם פחות מהממוצע, יובילו לכך שמס הכנסה ישלם לכם. איך זה עובד?

מתי תדעו שמגיע לכם החזר מס?

מס הכנסה קבע מספר אירועים שמזכים בהנחה במס. בגלל שבמהלך השנה לא ניתן לעשות עדכונים כאלה ואחרים, את הכסף אותו כבר שילמתם, תוכלו לקבל בחזרה. עבורי זאת הייתה הפתעה מדהימה – בתחילת שנת 2019 קיבלתי לחשבון הבנק שלי סכום מדהים של 4,200 שקלים עבור שינויים שחלו אצלי בשנת 2018. אירועים המזכים במס הם רבים ומגוונים: גירושין, סיום תואר ראשון, ילדים, מגורים בישובים הנמצאים בקו עימות, הורים לילדים נטולי יכולת, עולים חדשים והרשימה עוד ארוכה. בחודשים בהם לא עבדתם, הרווחת פחות מהממוצע או החלפתם מקומות עבודה ובכך נפגעה הכנסתכם הקבועה, תוכלו לקבל גם כן החזר מס.

איך עושים את זה בדרך המהירה והפשוטה ביותר?

החזר מס ניתן לבקש באופן עצמאי דרך הגשת טפסים למס הכנסה בצירוף כל המסמכים שמעידים על זכאותכם, או לפנות לרואה חשבון מקצועי שמנוסה בתחום זה על מנת שיעשה זאת עבורכם. מרבית רואי החשבון, גובים עבור פעולה זו תשלום רק אם אתם נמצאים זכאים להחזר. כלומר – אין לכם מה להפסיד. המועד המתאים לעשות זאת הוא לקראת סיום שנת המס, בכל סוף דצמבר. גם אם אינכם בטוחים שאתם זכאים להחזר מס, מומלץ לנסות. אני אמנם ידעתי שאני זכאי, אך לא שיערתי שזה יגיע לסכום כסף ששווה לכמעט משכורת נוספת. בנוסף להחזר, אם מדובר באירועים המזכים במס למשך שנים קדימה, בשנים הבאות תשלמו פחות מס ממה ששילמתם בעבר.

יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד