in

איך נעזור לילדינו לנצל את הזמן בהסגר? המדריך השלם ללימודים אונליין

המדריך השלם ללמידה מרחוקקק

לאחר שמגיפת הקורונה נכנסה לחיינו בסערה וגרמה לנטישה המונית של בתי הספר, כיתות שלמות עברו ללמוד אונליין עד להודעה חדשה שאף אחד לא באמת יכול לחזות מתי תצא.

הרבה מאוד הורים מבולבלים הנדרשים עכשיו לשלב בין עבודה מהבית לטיפול צמוד בילדים מצאו את עצמם בוהים חסרי אונים במסך המחשב, בלי עזרה של סבא וסבתא, מנסים להתחבר לעוד אתר ממשלתי שלא רוצה לעלות. הפיתוי לתת לילדים לשקוע בתוך הטלוויזיה והמשחקים, רק שיתנו לכם קצת שקט הוא גדול אך לא הכרחי.

אף אחד אמנם לא מצפה מכם ההורים להחליף את מערכת החינוך אך ילדיכם עדיין יכולים ללמוד אונליין בצורה מהנה שתעזור להם כשהחיים יחזרו לשגרה. בכתבה זו ליקטנו עבורכם מספר הצעות ללמידה בריאה מרחוק.

 

 אתרי משרד החינוך ללמידה מרחוק

כולנו שמענו בחדשות שאתרי משרד החינוך ובתי הספר קרסו. אך לא כולנו יודעים את המאמצים והמשאבים העצומים שהשקיע משרד החינוך בבניית מערכת שלמה ללימוד מרחוק.

דניאל ממן, מחנכת ומורה לספרות מפרדס חנה מספרת: “יותר אנשים מבינים היום את החשיבות והתועלת בלמידה מרחוק. לא משנה אם הילד חולה או בריא, בהסגר או סתם משועמם, הוא יכול לפתוח את הלפטופ בקצב שלו וללמוד. מערכת שיעורים יציבה  מאפשרת לו להיות בקשר עם החברים לכיתה וזה משמח ומחזיר אותו לשגרה. כל זה נעשה תוך חיסכון בזמן של המורה והתלמידים ובלי שום הפרעה כמו שקורה בכיתה רגילה. אחד הצעדים החשובים שמשרד החינוך נקט בשנים האחרונות הוא התאמת כלל הפלטפורמות למכשירי מובייל וטאבלטים. לא לכל ילד יש מחשב אישי בבית ורוב הילדים רגילים לגלוש דרך הסמארטפון הפרטי או של ההורים. המורה יכול לראות אונליין מי עשה את המשימה ומי לא. למשרד החינוך יש מערך שלם של למידה מרחוק. שיעורים מכוונים אונליין שנעשים בחדרי שיח וירטואלים כמו זום. ”

אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם מורי ילדיכם המכירים היטב את החזקות והחולשות הלימודיות של כל ילד ולבדוק מה המערכות הבית ספריות מציעות.

מערכת שידורים מרכזית: בין השאר מציע משרד החינוך מערכת שידורים אונליין – ערוצי למידה מרחוק המשדרים ברצף לפי חלוקה של כיתות ונושאים. הילדים מתחברים בשידור ישיר למערכת ויכולים למלא שאלון על השיעור ולהעביר למורה או ללמוד עצמאית בצורה מהנה ומעניינת.

למי מתאים: כל הגילאים והכיתות

המומלצים שלנו ללמידה אונליין

Brainpop – אתר שזכה בעשרות פרסים חינוכיים ברחבי העולם ומתמחה בסרטוני אנימציה ומשחקים מעניינים בנושאים כמו תרבות, מוזיקה ואמנות, מתמטיקה, מולדת ועוד.  אלפי בתי ספר ברחבי העולם ובארץ כבר מנויים לאתר ואנחנו ממליצים לכם לבדוק אם גם בתי הספר של ילדיכם מנויים.

למי מתאים? לתלמידי יסודי וחטיבת הביניים.

אתר בריינפופ

אתר מתיקה – האתר מיועד לתלמידי בית הספר היסודי ומאפשר למידה עצמאית ומהנה בצורת משחק  המתגמל הישגים ותשובות נכונות במטבעות ויהלומים וירטואלים שבהם ניתן לרכוש אביזרים וביגוד לדמות באתר.

טייניטפ אתר משחקים בינלאומי לילדים בגילאי 2-8. האתר מציע כמות בלתי נתפסת של 10,000 משחקים בעברית ועוד מאות אלפים בשפות שונות. כל המשחקים נוצרו על ידי מורים ובין השאר ניתן ללמוד חשבון, לשון, לימוד כתיבה ודפי צביעה.

למי מתאים? הגיל הרך וכיתות א’-ד’

 

פודקאסט “הסטוריה לילדים” מבית “כאן תרבות” – יש סיבות טובות שהרבה מורים, הורים וילדים התאהבו בסדרת הפודקאסטים שעורך ומגיש יובל מלחי. הסטוריה לילדים  כשמו כן הוא, פודקאסט בגובה העיניים המותאם לילדים. כל פרק מספר על ארוע או דמות הסטורית בליווי עובדות משעשעות ומרתקות: מנהיגים, אמנים, מלחמות והישגים מדעים. הפרק שבחרנו עבורכם מדבר על ההסטוריה הטעימה של הגלידה והפיצה.

אתר דוידזון למדע – רוצים לערוך ניסויים מדעיים בבית? לשחק משחקי מדע וללמוד באחד הקורסים הרבים שיש למכון דוידזון (הזרוע החינוכית של מכון וויצמן) להציע לכם? כין השאר תוכלו גם לשמוע כתבות מוקלטות על מדע, לגלוש בVOD  הענק או להיכנס למרתון צפייה ביוטיוב.

למי האתר מתאים? לכל הכיתות וגם מבוגרים ימצאו בו עניין רב:

מיטב הניסויים שאתם יכולים לבצע בבית 

ה vod  של מכון דוידסון 

אתר הבית של הדוד אריה: הדוד המפורסם שאוהב לצאת להרפתקאות בארצות רחוקות נשאר עכשיו בבית אבל זה לא מנוע מכם להיכנס ולהנות משפע הפעלות, דפי משחק וחידונים.

למי מתאים? הגיל הרך וכיתות א’-ג’

דפי צביעה באתר הדוד אריה

 

אתר בידודי – מרכז כהגדרתו אלפי שעות של פעילויות לקטנים ולגדולים. בין השאר הוא מאפשר לכם טיול וירטואלי למקומות שונים בעולם, צפייה במצלמות חיות וסיורים וירטואלים במוזיאונים

רוצים לראות מה קורה כרגע בטיים סקוואר בניו יורק או במגדל אייפל? רוצים לבקר במוזיאונים הגדולים והמפורסמים בעולם כמו המוזיאון הבריטי בלונדון  או מוזיאון ואן גוך באמסטרדם?

משחקים וחידות לילדים ומבוגרים: טריוויה, פאזלים, משחקי מדע ופעולה.

רוצים ללמוד לנגן על גיטרה? לשמוע אלפי הרצאות בעברית או עם תרגום לעברית 

שידור ישיר מכיכר הטיים סקווארר

Litetalk  מבית הג’רוזלם פוסט – רוצים לשפר את האנגלית שלכם עם מאמן טלפוני צמוד? הג’רוזלם פוסט מציע לכם שיעור נסיון חינם. אתם בוחרים על מה אתם רוצים לדבר, המאמן הצמוד ילווה ויתקן אתכם ובסוף השיעור תקבלו משוב כתוב עם הנקודות שעליכם לשפר והמילים שלמדתם בשיעור והכל בשיחה טלפונית פשוטה.

למי מתאים? לכל מי שצריך לשפר את האנגלית שזה פחות או יותר כל הגילאים.

כמו כן מציע הג’רוזלם פוסט לייט מגוון הפעלות לימודיות כיפיות לילדים מהגיל הרך ועד תלמידי תיכון הלומדים לבגרות. חלק חשוב מהלמידה הם התכנים המעניינים המותאמים לעולמם של ילדים ובני נוער:

לימוד אנגלית - litetalk

דינאמו לילד: דמיינו לעצמכם שכל פעם שהילד פותח את הסמארטפון הוא מקבל שאלה חדשה מותאמת לרמה שלו בנושא שבחרתם כמו חשבון, ג’יאוגרפיה או תנ”ך? כמה פעמים הילד שלכם פותח את הסמארטפון ביום? הבנתם את הפוטנציאל הלימודי הטמון באפליקציה כזו.

למי מתאים? בעיקר לתלמידי יסודי כי אם תתעסקו עם סמארטפונים של תיכוניסטים בהסגר זה לא יגמר טוב.

אתר פופי – האתר מציע מגוון פעילויות, מתכונים ואוסף ענק של דפי עבודה וצביעה בכל נושא שנלמד בבית הספר. בין השאר תוכלו למצוא שם דפי עבודה בהבנת הנקרא, תנ”ך, אנגלית, הנדסה, חגים, תושב”ע ועוד.

למי מתאים? הגיל הרך וכיתות א’-ו’

אפליקציות לימוד מרחוק עם המורה והחברים מבית הספר:

אף אחד במערכת החינוך בישראל או בעולם לא ציפה שבתי ספר שלמים יתרוקנו וכל ילדי מדינת ישראל יעברו ללמוד מהבית. זוהי שעתן הגדולה של הפלטפורמות ללמידה מרחוק המאפשרות לילד להישאר בבית ועדיין להרגיש חלק מהכיתה.

גוגל הנגאאוטס – אפליקצייה שלא מגבילה את מספר המשתתפים בשיחה וכל מה שצריך להשתמש בה הוא חשבון Gmail

זום – רבות נאמר ועוד יאמר על אפליקציית זום שהפכה לפתרון המועדף על מורי ישראל. ניתן לזמן באמצעותה עד מאה משתתפים והיא חינמית ונוחה לתפעול.

 

אתם מוזמנים לשתף את הכתבה ולשתף איתנו בתגובות אם נתקלתם באתר מעניין שלא הזכרנו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

ככה תשחקו במשחק הנסתר של הדינוזאור בכרום מבלי להיפסל

התנהלות פיננסית

איך להדק את החגורה בימי קורונה? המדריך המלא לניהול תקציב משפחתי