in

LoveLove

המדריך המלא לשחרור החבילה מהמכס הישראלי

 

קניות באינטרנט הפכו לסטנדרט, ובעבור ישראלים רבים הם הפכו להיות הדרך העיקרית לבצע רכישות. בשונה מאדם שעוסק ביבוא לצורך מסחר ומוכר את מה שהוא מביא לארץ, ייבוא אישי הוא ייבוא שאינו למטרת מכירה, אך גם במקרה זה – הסיכוי לתשלום של מכס הוא גבוה, בעיקר במידה ומדובר ברכישה של מוצרים יקרים, כדוגמת מכשיר טלפון. במידה ועודכנתם כי החבילה שלכם מעוכבת במכס, תוכלו לפעול לשחרר אותה באופן עצמאי, או בעזרת חברות פרטיות לעמילות מכס/דואר ישראל. כדי להימנע מבירוקרטיה מיותרת, טרטור וזמן טיפול ממושך, חשוב לוודא שהחבילה שמגיעה אליכם כוללת את כל המסמכים הנדרשים עליה, ובעיקר את שווי המוצר/ים בחבילה. במידה ולא יהיה מחיר, במכס יפתחו את החבילה ויבצעו הערכת שווי עצמאית, מה שעלול לגרור חיובים מיותרים.

מתי יש לשחרר חבילות מהמכס?

חבילות שערכן הכולל אינו עולה על 75$ פטורות מתשלום של מכס, להוציא מוצרי טבק, אלכוהול ומוצרים חריגים החייבים במכס בכל סכום. חבילות שעלותן נמוכה מ-1000$ יעברו הליך מהיר, יהיה צורך בהגשה של מסמכים כדוגמת תכולה, סיווג שלה ושווי המוצרים שבה. חבילות שערכן עולה על 1000$ דורשות הליך אישור פרטני ומורכב יותר.

מה הן אפשרויות שחרור חבילה מהמכס?

ניתן לשחרר את החבילה מהמכס באופן עצמאי, וניתן להיעזר בחברות שמציעות למשוך עבורכם את החבילה ואף למלא את הניירת, כדוגמות חברות שליחות פרטיות או בשירות שילוח מהיר של דואר ישראל. במקרה של  חברת שילוח פרטית, תידרשו לשלם עמלת שחרור ממכס בזמן ביצוע העסקה, ואם תבחרו להשתמש בשירותים של דואר ישראל, תידרשו לשלם את העמלה עם ההגעה לבית הדואר כדי לקבל את החבילה שלכם. אם נעזרים בדואר או בוחרים לבצע שחרור באופן עצמאי, יש להגיש את אישורי השחרור לבית המכס בו נמצאת החבילה שלכם:

  • תל אביב –  טלפון: 03-9421730, פקס: 03-9421733
  • ירושלים – טלפון: 02-6526193, פקס: 02-6511589
  • חיפה – טלפון: 04-8664130
  • אילת – טלפון: 08-6326476, פקס: 08-8669702

שחרור עצמאי ממכס

כדי לשחרר את החבילה שלכם מבית המכס בו היא מוחזקת, תידרשו להביא את המסמכים הבאים:

  • שטר מטען
  • חשבונית קנייה (באחריות שולח המוצר לספק את החשבונית).
  • מסמכי העדפה, במידה וישנם, המקנים פטור או הקלות מכס בהתאם להסכם הסחר שיש למדינת ישראל עם מדינת המקור
  • אישורים ורישיונות, אם מדובר במוצרים הדורשים הרשאת יבוא מיוחדת

למה כדאי להיעזר בשירותי חברת שחרור חבילות מהמכס?

הליך קצר יותר – לעיתים החבילה שמוחזקת במכס צריכה להגיע אל היעד שלה במהירות. חברת עמילות מכס מקצועית שמכירה את התקנות תסייע בשחרור החבילה במהירות. בנוסף, עיכוב בשחרור החבילה מאלץ את המכס להמשיך להחזיק אותה אצלה, מה שגורר אחריו קנסות. התשלום לחברות עמילות מכס הוא אינו משמעותי ביחס לתועלת הרבה שניתן להפיק מהן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Loading…

0

שתף אותנו

0 שתף אותנו

כך תבחרי את השמלה השחורה המושלמת למבנה גופך

אי אפשר להשלים שעות שינה!