המדריך המלא לקניית רכב בצורה הבטוחה ביותר

מאת: השקעות | 17/12/15

קניית רכב היא משימה לא פשוטה, בעיקר כשמדובר ברכב שכבר נסעו עליו. צריך לקחת בחשבון לא מעט גורמים, כדי לוודא שהקנייה שנעשה לא תעלה לנו ביוקר בהמשך.

אז איך קונים רכב שישמש אותנו לטווח ארוך בקנייה בטוחה ועל מה צריך להסתכל?

  • קילומטרז’ הרכב – קילומטרז’ לרכב נמדד לפי מספר השנים שהרכב נוסע על הכביש. הטווח התקין והמומלץ הוא 12,000-17,000 קילומטרז’ בשנה, ואת הסכום הזה מכפילים במספר השנים של הרכב. גם רכבים שנושקים ל-20,000 קילומטרז’ בשנה יכולים להיות תקינים לאחר בדיקה במוסך, אך מעבר לכך, מדובר ברכב שחרשו איתו את הכבישים.
  • בדיקת הרכב במוסך – זהו סעיף חובה, ולא מומלץ לקנות רכב לפני שלוקחים אותו לבדיקה במוסך. עדיף לעשות זאת במוסך אמין אותו אתם מכירים ולאו דווקא למוסך עליו ממליץ מוכר הרכב.
  • היסטוריית טיפולים – כל רכב מגיע עם הנחיות יצרן הקשורות בתדירות טיפולים מומלצת. כדאי לבדוק שהרכב אותו אתם מעוניינים לקנות מבצע טיפולים בזמן. מעבר לכך, הצצה בספר הטיפולים של הרכב תיתן לכם לא מעט מידע על ליקויים שהתגלו במוסך ובעיות מהן הרכב סבל.
  • עיקולים / שעבודים– ניתן לבדוק במשרד הרישוי אם הרכב מעוקל או משועבד, ולאו דווקא להסתמך על הכתוב ברישיון. קניית רכב משועבד או מעוקל היא מלכודת שתפסידו בה המון כסף. גם האדם שמולכם נראה לכם אמין מאוד, וגם אם הוא מכיר מישהו שאתם מכירים, עדיין עדיף לבדוק זאת.
  • בעלויות קודמות / מספר “ידיים – גם את הנתון הזה ניתן לבדוק במשרד הרישוי במידה ותרצו לאמת את המידע שמוסר לכם בעל הרכב הנוכחי. רכב שעבר יותר מדי ידיים ביחס לשנים שהוא על הכביש יכול להעיד על בעיה. כמה זמן אדם מחזיק ברכב? בין שנתיים לארבע שנים.
  • מבחן נסיעה – בטרם תקנו את הרכב, אין תחליף למבחן נסיעה. לפני שתלחצו על הגז, פתחו את מכסה המנוע בזמן שהרכב מונע. רעש צורם הוא סימן לבעיה. צאו עם הרכב לסיבוב ובו תרגישו האם הוא נוסע חלק או שיש רעידות, וגם תבדקו שהרכב מתאים ונוח למידות שלכם – גובה הכיסא, שדה הראיה, קלות בהגעה לדוושות וכדומה.
  • השוואה למחירון – בדיקת עלות הרכב בהתאם למחירון יכולה לחשוף מספר דברים. במידה ומחיר הרכב נמוך באופן משמעותי, זה יכול להצביע על מצבו של הרכב ועל ההיסטוריה שלו. השוו בין המחירים של רכבים באותה קטגוריה ובדקו האם מחיר הרכב בו אתם מעוניינים נמצא באזור הממוצע או שהוא חורג ממנו למעלה או למטה.
  • בדיקת מערכות חשמליות ברכב – חלונות חשמליים, מערכת מולטימדיה, חימום מושבים וכד’ – לא סתם הם נמצאים ברכב, הם גם משפיעים על המחיר שלו. לפני הקנייה, וודאו שכל מערכות החשמל ברכב תקינות ומספקות לכם את חווית הנסיעה.

קניה בטוחה זו קניה שנעשית בסבלנות

אל תמהרו לקפוץ על כל רכב שנראה טוב חיצונית ובמחיר שמתאים לכיס שלכם. רכישה של רכב זו הוצאה לא קטנה, ולפני שעושים זאת כדאי לבדוק סוגים שונים של רכבים ולבצע את כל הבדיקות המקדימות – השוואת מחירים, בדיקת הרכב במוסך ובדיקת אפשרויות המימון השונות.

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

חדשות טובות לבעלי הרכבים החשמליים, עמדות טעינה חדשות בפריסה ארצית!

סקאלה אנרגיה ו-Ten מכריזות על שיתוף פעולה, ומרחיבות את רשת הטעינה הציבורית בישראל. מהלך שעתיד להפוך את נסיעות הרכב החשמלי לנוחות ויעילות יותר מתמיד.
לכתבה המלאה

כך תשמרו על הרכב שלכם!

בעידן שבו הרכב שלנו הוא לא רק אמצעי תחבורה, אלא חלק בלתי נפרד מאורח חיינו, החשיבות של שמירה עליו במצב טוב הולכת וגוברת.
לכתבה המלאה

אל תקנו רכב לפני שתקראו את המדריך הזה!

קניית רכב חדש היא תהליך מרגש אך גם מאתגר. הכנו לכם את השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך קניית רכב חדש!
לכתבה המלאה