האם באמת משלמים מחיר מחירון על רכב יד 2?

מאת: השקעות | 14/12/18

רכבי יד שניה נתפסים בקרב הציבור כעסקה טובה – ובצדק. לא תמיד יש לרוכש הרכב סכומים גבוהים שנושקים ל-100,000 ₪ ויותר מכך, והאפשרות של קניית רכב יד שניה במחיר נמוך בהרבה הופכת ליותר ויותר מועדפת. מחירי רכב יד שניה נקבעים במחיר מחירון על פי מספר פרמטרים שנלקחים בחשבון.

למה צריך מחיר מחירון?

קניית רכב היא השקעה כספית גדולה, ואנשים מעוניינים שיהיה להם איזשהו “עוגן” שיעזור להם לתמחר כראוי את הרכב אותו הם רוצים לקנות/למכור, בדיוק כשם שזה מתרחש בכל הקשור להערכת שווי נכס בעולם הנדל”ן. מחיר המחירון מחושב על פי מספר פרמטרים, כמו יצרן הרכב והדגם, שנתון הרכב, מספר הידיים שהוא עבר, קילומטרז’, בעלות נוכחית וקודמת ועוד. יחד עם זאת, מחירי מחירון הוא רק נקודת המוצא ואינו מחייב, כשבדרך כלל הרכב נמכר מעט יותר או מעט פחות מהמחירון. הסיבות לכך שונות. ראשית, סוגיית היצע וביקוש שלא נכללת במחשבוני המחירון. ככל שיהיו יותר אנשים שירצו רכבים מדגם מסוים, כך בעלי אותם רכבים יוכלו להרשות לעצמם לבקש יותר. ולחלופין, בעלי רכבים שאינם מצליחים להיפטר מרכב כיוון שהדרישה אליו היא לא גדולה, יאלצו לרדת מתחת למחיר המחירון.

מתי שווה לשלם יותר ומתי פחות?

מוכרי רכבים מודעים לתחרות הקיימת בשוק. רובם יורידו במעט את מחיר הרכב שלהם על מנת להצליח למכור אותו, בעיקר אם הרכב קיים בשוק הישראלי באופן מאסיבי. הורדה של 5-10 אחוז במחיר המחירון היא לגיטימית ומתרחשת בדרך כלל, אך במקרים בהם הרכב מוצע במחיר זול משמעותית מהרכבים באותה קטגוריה, צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. יתכן והרכב עבר תאונות, בין אם בעל הרכב מודיע לכם על כך ובין אם לא, וחובה לקחת את הרכב לבדיקה במוסך אמין. עוד מצב בו הרכב נמכר מתחת למחירון שלו הוא במקרה בו היה בעבר שייך להשכרה. זה אולי מפתה לקנות רכב זול בלמעלה מ-20 אחוז, אך כדאי לקחת בחשבון שרכב השכרה לא רק נסע המון, גם כנראה שיושביו התייחסו אליו בהתאם – זה לא הרכב שלהם. נקודה נוספת שיש להתייחס אליה בעניין זה היא הקושי בלמכור רכב שהיה בהשכרה. גם אתם תצטרכו להפחית משמעותית במחיר כשתרצו להיפטר מהרכב. במקרים בהם הרכב לא נסע הרבה קילומטרים ולא היה מעורב בתאונות, או במקרים בהם מדובר ברכב נדיר או יוקרתי שקשה להשיג אותו במחיר נמוך מהמחירון, ניתן להשקיע ולשלם קצת יותר.

האם רכבי יד שניה הם עסקה כדאית?

רכבי יד שניה הם אלטרנטיבה מצוינת בעבור מי שלא יכול להרשות לעצמו לקנות רכב חדש, אך עדיין מצפה לרכב בתפקוד גבוה. יש להסתכל במחירון הרכב גם באתר יד 2 וגם במחירון של לוי יצחק, ולאחר מכן להשוות למחירי הרכבים בפועל. כשהרכב מוצע במחיר גבוה או נמוך באופן משמעותי, אל תתביישו לברר את הסיבה, וכמובן – קחו את הרכב לבדיקה במוסך אמין.

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

חדשות טובות לבעלי הרכבים החשמליים, עמדות טעינה חדשות בפריסה ארצית!

סקאלה אנרגיה ו-Ten מכריזות על שיתוף פעולה, ומרחיבות את רשת הטעינה הציבורית בישראל. מהלך שעתיד להפוך את נסיעות הרכב החשמלי לנוחות ויעילות יותר מתמיד.
לכתבה המלאה

כך תשמרו על הרכב שלכם!

בעידן שבו הרכב שלנו הוא לא רק אמצעי תחבורה, אלא חלק בלתי נפרד מאורח חיינו, החשיבות של שמירה עליו במצב טוב הולכת וגוברת.
לכתבה המלאה

אל תקנו רכב לפני שתקראו את המדריך הזה!

קניית רכב חדש היא תהליך מרגש אך גם מאתגר. הכנו לכם את השלבים המרכזיים והחשובים ביותר בתהליך קניית רכב חדש!
לכתבה המלאה