בחירות חוזרות! – כמה זה עולה לנו?

מאת: צוות המערכת | 14/12/18

בחירות לכנסת הן ללא ספק דבר מבורך לאזרחים, אך כשהן קורות פעם שניה בתוך חצי שנה – הן פוגעות בכיס שלנו. אמנם אין כיום מחקר מקיף שמביא לו את הכסף המדויק שנשלם על הבחירות האלה, אך ההערכה של ההפסדים היא אפשרית.

הבחירות שעתידות להתקיים ב-17 בספטמבר יבואו לידי ביטוי בקיצוצים ממשלתיים, משקיים ועסקיים.

מחירן של בחירות

עלותו של יום הבחירות האחרונות שהתקיים באפריל עמד על 706 מיליון ₪, שהתחלקו בין מימון המלגות, מימון בחירות מקדימות, פעילות ועדת הבחירות, תשלום לעובדים במערכת הבחירות ועוד. בבחירות הקרובות, ישנה בקשה להגדיל את התקציב ב-30% כיוון שהעסקת עובדי מדינה היא יקרה יותר בחודשי הקיץ, ולכל זה יש להוסיף גם את יום החופש אותו מקבלים הבוחרים. חשוב לזכור שהפסדים לא נאמדים רק בכסף שיוצא, אלא בכסף שלא נכנס – אובדן יום עבודה במשק משמעותו הפסדים של מיליוני שקלים למדינה.

מי סופג את עיקר הנזק בטווח הקצר?

המעסיקים הם אה שמפסידים, כיוון שהם נדרשים גם לממן לעובדים שלהם יום חופש בתשלום מלא, ומי שכן מועסק (כי לא את כל העסקים ניתן או מומלץ לסגור ביום בחירות) – יהא זכאי לתשלום כפול – 200%, כך על פי החוק. התוצאה היא הפסד של אלפי שקלים ביום לעסקים קטנים-בינוניים.

גירעון על גירעון – ומה קורה לאזרח הפשוט?

זה לא סוד שמדינת ישראל נמצאת בימים אלה בגירעון כלכלי משמעותי מזה שנים. כשמוסיפים לכך הוצאה כבדה כמו בחירות – מדובר בסכנה של ממש. כבר בסוף חודש יולי היינו עדים לעליה במחיר הדלק – אמנם מזערית, אך עליה שמסמנת את הצורך של קופת האוצר בכסף. התוצאה שעתידה להגיע היא קיצוצים ועצירת פרויקטים כדי לממן את הבחירות ולמנוע מצב של קריסה כלכלית. למשל, ויתור על הקלות או הטבות לאזרחי המדינה, עיכוב או עצירה של  תוכניות שונות שכבר אושרו ותוקצבו, הטלת מכסים על ייבוא, ביטול או שינוי מהותי בתוכניות הפיתוח המתוכננת בפריפריה, העלאת המע”מ ועוד. כל אחד מאלה ישפיע באופן ישיר על האזרח, ללא קשר למקום מגוריו, עיסוקו או גובה ההכנסה שלו. העבר מלמד אותנו, שלאחר מערכת בחירות בטווח זמן של שנה, נצפו עליות מחירים, עליה באחוזי תשלום המס והממשלה על כלל משרדיה הפכה מגוף יוזם שפועל לטובת האזרח בכל המישורים, לגוף שורד שמתכנס בתוך עצמו.

יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 19 באפריל ,2024 | י"א ניסן התשפ"ד