אלו הם המוצרים שעליהם תשלמו מכס בקניה מאתרים בחו”ל

מאת: השקעות | 14/12/18

הזמנת מוצרים מהאינטרנט אמנם יכולה להיות משתלמת מאוד בגלל הפרשי המחירים, אך במקרים רבים תידרשו לשלם מיסים על ההזמנה, גם אם מדובר ביבוא אישי.

לפני הכל – מה מותר לייבא לישראל ומה אסור?

עוד לפני שנסקור את המוצרים שעליהם נשלם מכס, נפרט על המוצרים שאסור להביא לישראל. מוצרי טבק המכילים פרסומת אסורה, סמים, כרטיסים ופרסומות להגרלות או הימורים, סכינים שאינם אולרים או למטרות ביתיות / לעיסוק במקצוע, כלי יריה, משבש מד מהירות, חומרי נפץ ועוד מוצרים שיש בהם כדי להסית, לפגוע או לעודד טרור/אלימות, אסורים ליבוא. סוגי מוצרים נוספים שדורשים היתר מיוחד של משרדי הממשלה, הם טלפונים חכמים (החל מארבע מכשירים ומעלה), מוניטורים לתינוקות וכיו”ב הדורשים אישור של משרד התקשורת, חלקי חילוף לרכב הדורשים אישור של משרד התחבורה, תוספי תזונה ומוצרי מזון הדורשים אישור של משרד הבריאות, זרעים וצמחים באישור של משרד החקלאות וכן קסדות ומנגלים המופעלים על גז ודורשים אישור של מכון התקנים. המשמעות ביבוא של מוצרים שכאלה, הוא שהחבילה לא תשוחרר ממכס במקרה של ייבוא אסור, ולא תשוחרר ממכס עד המצאת האישור הרלוונטי במקרה של ייבוא שדורש אישור.

מוצרים שערכם עד 75% דולר

מוצרים אלה פטורים לחלוטין מכל מס, למעט מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.

מוצרים שערכם מ-75 ועד 500 דולר

אם תרכשו מוצר ששווה עד 500$, תהיו פטורים מתשלום מכס, אך עדיין תצטרכו לשלם מע”מ ועל מוצרים מסוימים (טלוויזיות, חלקי חילוף לרכב ועוד) גם מס קנייה.

מוצרים שערכם 501 עד 1,000 דולר

במקרה זה, התשלום יהיה גם של מע”מ, גם של מס קניה וגם של מכס. איך מחשבים? ערך המוצר, אליו מתווספים עוד 17% של המע”מ, עליו יש להוסיף את מס הקנייה במידה וישנו, ועלות נוספת של דמי המשלוח וביטוח במידה ויש. על כל אלה, יש להוסיף את המכס לפי הערך של המוצר.

מוצרים שערכם מעל 1,000 דולר

על מוצרים שערכם הוא למעלה מ-1,000 דולר, תשלמו מע”מ, מס קניה ומכס באחוז תואם למי שעוסק ביבוא מסחרי.

איך משלמים את המכס?

אופן קבלת החבילה משפיעה על צורת התשלום. אם החבילה תחכה לכם בסניף הדואר, תשלמו שם את כספי המיסים והמכס לפני שתוכלו לקחת את החבילה. אם תשתמשו בשירות של דואר מהיר, כדוגמת EMS, או בשירות של חברת בלדרות, הם יהיו אלה שישלמו את המכס כשהם משחררים את החבילה שלכם. תידרשו לשלם את המכס במועד קבלת החבילה בביתכם. קחו בחשבון שמלבד כספי המיסים למדינה, תידרשו לשלם עמלה עבור השירות.

אז האם עדיין משתלם לקנות מאתרים בחו”ל?

התשובה טמונה בסוג המוצר אותו אתם מעוניינים להזמין ובמחיר שלו. מוצרים שערכם הוא פחות מ-75$ יהיו הכי משתלמים להזמנה, כיוון שלא כוללים תשלום של אף מס, גם לא של מע”מ. בישראל, תשלמו 17% מע”מ בכל קניה שתעשו, על אחת כמה וכמה אם מדובר במוצרים אשר יובאו למטרות מסחר, ועליהן המייבא משלם מיסים רבים, שיתגלגלו אל הצרכנים בישראל. הדרך הטובה ביותר לדעת האם המוצר שלכם משתלם לייבוא, היא להיכנס לטבלת מס, ולבדוק את גובה המיסים החלים על המוצר שתרצו להזמין. אם לאחר חישוב המס, הוא עדיין יותר זול ממה שתוכלו למצוא בארץ, אז התשובה היא ברורה – עדיף להזמין מחו”ל.

יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

דירות יוקרה עם נוף אורבני מרהיב!

פרויקט היוקרה האקסקלוסיבי EXCHANGE RAMAT GAN - פרויקט יוקרתי שמציע חווית מגורים שלא נראתה עד היום בישראל. קומפלקס ייחודי הכולל דירות אופנתיות ומרהיבות אשר עוצבו על ידי אדריכלי העל של ישראל.
לכתבה המלאה

בתכונות הנשיות שלי טמונים יתרונות אדירים שמשרתים אותי בעולם ההשקעות

אני לא חוששת לשאול שאלות, להקשיב, לחקור וללמוד. התכונות האלה - תכונות "נשיות" אופייניות - עוזרות לי לקבל החלטות טובות יותר כמנהלת, והן גם תכונות רצויות לכל משקיע.
לכתבה המלאה

השקעות פיננסיות מתחילות בהשקעה בעצמך

אם נמנעת עד-כה מביצוע השקעות פיננסיות מתוך חוסר ניסיון, אני כותבת לך כדי להזכיר שזה עוד עולם תוכן, אחד מיני רבים בחייך, שתוכלי לכבוש במספר צעדים פשוטים.
לכתבה המלאה

אם סבתא שלי הייתה משקיעה 100 דולר במדד s&p-500

מה שמשך אותי לשוק ההון היה היכולת להשקיע בדברים שטמון בהם ערך מוסף. את בסך הכל צריכה לזהות מה מרגש אותך ולהתחיל להשקיע, וזה יותר פשוט ממה שנדמה לך.
לכתבה המלאה
יום ו 29 במרץ ,2024 | י"ט אדר ב' התשפ"ד